Fredag och premiärhandling!

Härligt med fredag! Det blev en lugn men ganska tidig morgon, strax innan halv sju ville Morris inte sova längre men med tanke på att han somnade vid sju igår kväll så är det ju inte så konstigt! Han har ätit någon gång i natt men annars har vi sovit gott.

I förmiddags var vi på BVC med Morris. Allt såg bra ut, han har inte slått av på takten när det gäller växandet i alla fall. Idag är han 7 månader och 3 veckor gammal och han väger 10,7 kg och är 75 cm lång! BOEL-testet gick bra, det är ett test där de kollar hur han följer föremål med blicken, eventuell skelning samt om han uppmärksammar vissa ljud. Allt detta gick jättebra och Moa och Max var kanonduktiga under tiden. De gillar verkligen att följa med Morris till doktorn, dels är det spännande att se vad som händer med Morris och dels så finns det ju leksaker där... Jag hade pratat med dem innan i bilen och sagt att det var jätteviktigt att de var helt tysta när doktorn skulle göra BOEL-testet och det fixade de galant!

Efter BVC hade vi bestämt oss för att köra till Förmedlingscentralen. Moa och Max skulle för första gången få handla något för sina egna pengar och det såg de fram emot. De brukar få "veckopeng" (ett par kronor var..) av Stoffe då och då och ibland när vi har någon på besök här berättar de slugt att de har plånböcker som man kan ha pengar i :). Vi satt här hemma och räknade pengarna i morse och stoppade börsarna i min väska så att allt var med. Väl framme vid affären kunde de knappt vänta tills vi var vid leksaksavdelningen. Under tiden de gick och kollade bland alla saker kikade jag lite på annat. Efter en stund hörde jag Max ropa på mig och fråga: "Mamma, kan jag köpa den här?". Där stod han med en kartong som var tre gånger så stor som han själv och man såg på honom att han redan innan jag svarade visste vad jag skulle säga :). Men han blev inte ledsen för det, han ställde tillbaka den och letade upp en annan sak som han ville ha och som pengarna räckte till. Moa hittade också först en sak som pengarna inte riktigt räckte till och eftersom jag ville att de skulle förstå att man inte kan köpa vad som helst så fick hon ställa tillbaka den och välja något annat i stället för att jag skulle hjälpa till och betala det som saknades. Max valde en traktor med släp (tappade ni hakan nu eller?) och Moa valde en Barbiedocka med krimskrams till (tappade ni den igen nu eller?). När det väl var dags för betalning var de inte så jätteintresserade någon av dem det blev jag som stod där i kassan och räknade enkronor... Men, vad gör man inte för sina barn?!

Precis utanför kassorna på Förmedlingscentralen finns en gammal häst som man kan rida på för en krona(!) så både Moa och Max spenderade ännu en krona var på det innan vi åkte hem igen.


Hoppla pållen!


Morris satt i kundvagnen och gungade med i takt med när de andra red.
Han ville gärna suga på metallgrejen han håller i handen så jag petade
in nappen i munnen på honom i stället!



Max tyckte att det var en rolig ridtur!


Hemma igen och Moa är i full färd med att leka med sin nya docka.
Lekrummet är helt fantastiskt att ha och Moa uppskattar det verkligen.
Hon kan sitta där i timmar och leka med sina dockor och ha det hur mysigt
som helst!


Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0