Morris 4 månader!

Jisses vad tiden rullar på! Igår blev allra finaste lilla Morran 4 månader och jag får fortfaranda nypa mig själv i armen ibland för att förstå att han verkligen är här!

Idag på morgonen efter att jag lämnat Moa och Max på dagis var det dags för ett BVC-besök och Morris hade växt på bra som vanligt. Han väger nu 8,8 kg och är 67 cm lång! I förra veckan var det ett par dagar som han inte var lika nöjd som han brukar och jag blev så klart lite fundersam över om han inte blev riktigt mätt av amningen. Men när jag berättade det på BVC idag så skrattade BVC-tjejen lite åt mig och sa att jag inte behövde fundera i de banorna, så som han växer så får han helt klart i sig den mat han behöver :)! Skönt att höra!

I helgen som gått har vi (eller i alla fall Stoffe) fixat en del med renoveringen här hemma och det börjar ta form nu. Idag blir det nog till att flytta ner saker i lekrummet så att Moas och Max nya rum kan målas sen, kul! Jag gjorde misstaget att fråga Max häromdagen vad han ville ha för färg på rummet. Då ställde han sig upp och sa: "Vit, svart, blå och gul!" samtidigt som han pekade på de olika väggarna i rummet. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig om man säger så...

Igår var Moa, Morris och jag på Linden för att hämta hem Max som sovit över där sen i lördags. Det var en mycket nöjd kille med härligt röda kinder vi fick med oss hem. Trött efter allt bus och all utevistelse var han också, han somnade ganska direkt i bilen på vägen hem :). Moa var också glad (kanske inte precis när vi skulle åka hem för då var hon skrikarg) för hon fick rida en lååång runda på Tex. Hon hade längtat jättemycket efter Tex sa hon så det kunde nog inte blivit en bättre söndag för hennes del. Hon är så söt när hon sitter där på hästryggen, vår stora lilla tjej! Eftersom Hanna är hennes stora idol så kan det ju inte bli annat än succé med kombinationen Linden, Tex, Hanna och Moa :).

När Max hade åkt till Linden i lördags gick Moa in på sitt rum. Jag trodde att hon skulle gå in och leka lite men efter ett tag hörde jag att hon var ledsen. Stoffe gick in till henne och då låg hon under sängen och storgrät. Hon grät så det gick knappt att prata med henne men efter många om och men fick vi ur henne att hon var så ledsen för att hon längtade så mycket efter Max. Samtidigt som jag tyckte synd om henne så blev jag alldeles varm i hjärtat. Hon frågade flera gånger på lördagen vad jag trodde att Max gjorde och det första hon sa igår morse var: "Godmorgon mamma. Vet du, idag är det dags att hämta Max!". Igår kväll när vi kom hem började de leka med varandra direkt så de hade nog längtat lite efter varandra, mysigt!

Här kommer ett par bilder också innan det är dags för mig att göra något vettigt :).


Härligt med bubbelbad!


När storbusarna badade spanade lillbusen in Moas fina badrock.

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0