Fredag...igen!!

Jaha, då var det fredag igen och veckorna susar förbi i vanlig ordning. Den här veckan har Moa och Max börjat på dagis igen och vi har lyckats komma iväg i tid för både lämning och hämtning alla dagar, inte illa om jag får säga det själv ;). Idag hoppade vi dock över dagis, jag tyckte att det kunde vara skönt med en hemmaförmiddag och det var det också! Att gå runt och skrota i pyjamas precis hur länge man vill är inte fel ibland.

Moa och Max verkar tycka att det är kul att vara tillbaka på dagis igen och träffa lite kompisar. De leker, busar och har roligt men är helt nöjda med att gå hem när jag kommer för att hämta dem. De är så stolta över att få visa upp sin lillebror för kompisarna och släpper inte gärna taget om bilstolen vid lämning och hämtning, härligt att se!

Morris är en ganska nöjd liten kille som är lätt att ha att göra med än så länge. Han äter en hel del och på 2-veckorsdagen i onsdags vägde han 4,8 kg! På dagarna är han ofta vaken en stund när det är matdags och han är ganska nöjd med att ligga och kika runt lite. På nätterna däremot har han hittills inte haft någon vakenperiod utan han somnar vid bröstet när han ätit klart och det innebär ju att det, trots en del avbrott, blir ganska hyfsat med sömn för min del i alla fall. Sen ska jag inte påstå att jag inte är trött men det vore kanske lite konstigt annars... Han är i vilket fall som helst helt ljuvlig, precis som sina storasyskon!

Jag har inte varit jätteflitig med kameran i veckan tyvärr men jag bjuder på några bilder som är tagna med mobilen i alla fall.


En mätt och trött Morris.


Moa och Max hjälper pappa att bygga vedskjul!


Trebarnspremiär på lekplatsen!


4-åringar kan också gunga i bebisgungor :).


Moa väntar på att det ska bli hennes tur att gunga.


En bild till på en trött liten kille.

Skönt med fredag idag, ikväll blir det nog bara en hemmakväll med lite god mat och Idol-tittande för vår del tror jag. I morgon är det simning på morgonen och sen får vi besök av fina vänner på eftermiddagen och kvällen, mysigt!

Ha en skön fredag och en mysig helg!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken UNDERBART fin bild på syskonen Mårtensson på lekplatsen!

Hoppas ni haft en mysig kväll!

Kramkram

2010-10-22 @ 22:57:31
Postat av: Zita

oj, namnet ramlade bort ;)

2010-10-22 @ 22:58:18
Postat av: karolina

fina!!!

2010-10-23 @ 21:50:44
Postat av: pernilla

Åååh, kram!

2010-10-25 @ 00:14:55
URL: http://goest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0