Hej!

Tänkte försöka ge mig på att lämna ett litet avtryck och samtidigt ett tecken på att allt är väl med oss! Vi varvar jobb och dagis med bus i det härliga vintervädret, simning på lördagarna och massa annat kul.

I söndags gav vi oss bort till lekplatsen för att åka lite pulka i den lilla backen där, men det var till en början inte alls uppskattat av barnen. Eftersom det inte var någon som hade gått i snön där innan så hade de stora problem att ta sig fram. Det var tungt för mig också att gå där så jag kan tänka mig hur jobbigt det var för dem som nästan hade snö upp till låren. Efter lite kämpande och ett antal åk för att få till en bra bana hade vi en jätterolig stund där borta. Jag skrattade så jag kiknade emellanåt när de tokade sig allt vad de kunde :-). När vi kom hem beställde barnen varm choklad och så fick det bli! Smaskigt!

Vi har nedräkning här hemma och om ganska exakt en månad beger vi oss till Egypten för lite avkoppling. Det ska bli så väldigt skönt att komma iväg lite tillsammans och jag tror att vi behöver lite sol och värme allihop. Gjorde ett tappert försök att klista in en bild från hotellet vi ska bo på men det gick inte så bra. Det ser hursomhelst jättefint ut och jag hoppas att vi får en skön vecka!


Max ser nöjd ut när han får spika i mammas grytunderlägg...


Efter pulkaturer hos Moffar myser Moa med lite varm choklad
i bästa Hannas knä!


Stoffe håller på att renovera i källaren och Max med sitt enorma intresse för "jobbegrajor" tycker så klart att det är toppen! Han hinner vanligtvis inte mer än hem från dagis förrän han ska ta på sina jobbebyxor och traska ner i källaren och hjälpa till. Det blir fint som snus där nere så de gör ett bra jobb de där grabbarna!


Inte ens när det är dags för kvällsvälling kan Max hålla sig ifrån
jobbandet i källaren :-)!


Ha en skön kväll!

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0