Vår vardag!

Innan Morris kom var jag faktiskt lite orolig för hur våra vardagar, och framförallt förmiddagar, skulle se ut med ganska tidiga morgnar, en liten bebis, två trötta 4-åringar, en trött mammma, dagislämning, dagishämtning och lunchlagning till två hungriga kids. Ambitionen har förstås varit (och är) att försöka få allt att gå så smidigt som möjligt och att det inte blir helt upp- och nedvänt för Moas och Max del för att vi nu också har en "liten" bebis i huset. Eftermiddagarna bekymrade jag mig inte så mycket för eftersom vi då bara är lediga och inte har några direkta tider att passa.

Hursomhelst så har det gått himla bra så jag inser nu att jag inte hade så mycket att oroa mig för. Till stor del beror detta på att Moa och Max för det mesta är väldigt fina att ha att göra med på morgonen och att Morris gillar att sova :). Oftast väcker jag Moa och Max vid sjutiden, om inte någon av dem redan har kommit in och väckt mig, och sen är det soffan, filten, bolibompa och välling som gäller. Under tiden de äter sin välling gör jag mig klar och tar fram kläder till barnen. Sen är det påklädning och tandbostning och nu i december tittar vi även på julkalendern tillsammans. Det är riktigt mysigt att ha den där lilla stunden i soffan och julkalendern är faktiskt underhållande även för mig :). När Moa, Max och jag är färdiga är det dags att väcka Knorris (även kallad Knubbis numera ;)) och ibland skär det lite i hjärtat att väcka honom när han sover så gott. Fast det var värre i början, nu känner jag honom så pass väl så att jag vet att han lätt somnar om igen efter klädbyte och lite mat. Oftast somnar han i bilstolen på väg till dagis men idag höll han sig faktiskt vaken både på vägen till dagis och hem från dagis. Han såg dock ganska trött ut när vi kom hem så jag flyttade över honom till sängen och där somnade han gott. Han är en riktig liten lyxbebis att ha att göra med!

Moa och Max vet precis när det är dags att stänga av tv:n på morgonen och sen kommer de ut till mig i hallen för att klä på sig och sen gå ut till bilen. Det finns två saker som kan leda till (och ganska ofta gör det) lite gnissel och gnäll på morgonen och det är: 1) Vem som ska stänga av tv:n och 2) Vem som ska sitta och se Morris i bilen. Viktiga saker som ni märker... Oftast går gnisslandet och gnällandet över i bilen på väg till dagis och det är sällan några sura miner när vi säger hejdå. Morris somnar som sagt för det mesta i bilen så när vi kommer hem igen brukar jag laga lite kaffe och sitta och läsa tidningen i lugn och ro. Vissa morgnar hamnar jag sen här och vissa morgnar får jag en himla fart och får gjort en del "måsten".

Igår krockade den vanliga hämtningstiden på dagis med Morris 2-månaderskontroll så jag hämtade Moa och Max lite tidigare och tog med dem till BVC i stället. De gillar att följa med dit, dels för att det finns roliga leksaker där och dels för att det är spännande att se vad Morris får vara med om. Läkarundersökningen gick bra och Morris fick godkänt :). Vikten var 7 015 gram så han ökar stadigt...

På eftermiddagen igår bakade vi pepparkakor här hemma, Moa och Max tyckte att det var kul och det var ju det som var syftet! Sen föredrar jag nog ändå att äta "köpepepparkakor" men Moa och Max äter gärna de som de själva har bakat.


Här bakas det för fullt!


Så här ser Morris ut när han snackar :)!

Idag ska Moa och Max klippa sig så vi festar till det lite och tar lunch på "Pommesen" innan det är dags att bege sig till Sandra för att bli ännu finare. Det ska bli spännande att se vad Moa säger när hon väl sitter där i stolen, vi har pratat lite om hur mycket hon ska klippa av och ibland säger hon att hon bara vill klippa lite där bak och ibland vill hon klippa det ungefär vid hakan... Vad det än blir så klipper vi nog lika mycket hela vägen runtom för kort där bak och långt där framme känns konstigt ;).

Ha en skön torsdag!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Rickard

"Knorris" & "Knubbis" - Pappas pojk med andra ord...

2010-12-10 @ 08:27:37
URL: http://www.quooker.se
Postat av: Lisa

Men åh! Låter som att du har en lyxtillvaro för att vara trebarnsmamma.. ;) Vad duktiga tvillingarna är!



Skönt när rutiner flyter på sådär, man hinner med mer mys och det är ju det man vill åt när man är föräldraledig. :)



Ha en fin dag och en trevlig helg!

2010-12-17 @ 10:04:50
URL: http://www.lisabogren.se
Postat av: smyckestokig

Fynda fina personliga julklappar hos mig ! säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då ) men de är helt klart värda att kolla in. Dessutom perfekta personliga julklappar utan att man behöver bli ruinerad



mvh malin



http://smyckestokig.blogg.se/

2010-12-17 @ 21:48:58
URL: http://smyckestokig.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej!

Ni verkar ha det hur mycket som helst och jag är väldigt imponerad av allt ni hann med hemma hos Sofie:)

Moa och Max blev jättefina i håret och jag ser att Moa klippte av sitt hår en bra bit ändå! Morris är supersöt och jag kan riktigt se hur lugn och harmonisk han är!



Kram från oss till er!

2010-12-20 @ 20:15:59
URL: http://www.ericoisabelle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0