Helg och surande

Helgen är över och arbetsveckan påbörjad, det är verkligen helt otroligt vad fort tiden går! Tänk att mer än halva april redan har passerat! Det innebär att det är ca en månad kvar till barnen får en alldeles färsk liten kusin, ca två månader kvar till S och L får en liten lillebror eller lillasyster i huset och ca fem och en halv månad till världens bästa Moa och Max blir storasyster och storebror! Fantastiskt kul med denna babyboom och jag längtar så efter att få snusa bebisar i mängder :-)!


Helgen som har gått har bjudit på lite av varje och det har varit en mycket bra helg! I fredags var vi i Lur och fick se ”lille Godom” knata runt själv för första gången! Vilken stor kille han har blivit plötsligt! Moa tyckte att det var väldigt festligt att han kunde gå till henne och de promenerade runt lite hand i hand, så söta!


Lördagen bjöd på lite av varje! Frallefika hos mormor, shopping och lunch på stan och sen 2x60-årsfirande på kvällen! Tack pappa och Faster Greta för en mycket trevlig kväll! Det är så kul att träffa alla men så himla synd att det blir så sällan…


I söndags passade vi på att njuta lite av solen (och blåsten) och fixade i trädgården. Sen begav vi oss till badhuset för lite hopp från kanten, bus, och vattenrutschkaneåkning. Efter det bjöds vi på (alldeles för många…) smarriga våfflor i Lur och sen avslutade vi helgen med att även äta middag tillsammans med våra fina vänner. Som ni märker spenderade vi nästan mer tid i Lur än hemma den här helgen :-).


Måste bara berätta om en liten incident i badhuset i söndags. När vi är där brukar Moa duscha och byta om tillsammans med mig och Max tillsammans med Stoffe och det är aldrig några protester eller problem kring det. I söndags blev det dock lite annorlunda. Både Moa och Max ville åka rutschkanan en sista gång innan vi skulle gå därifrån så vi knatade uppför trappan. Max och Stoffe åkte först och tydligen kom de med en sådan fart att Stoffe slog i ryggen i bassängbottnen när de kom ner i vattnet… Sen var det Moas och min tur. Det gick lika bra som det brukar och jag bromsade ner farten lite innan vi var nere för att det inte skulle bli alltför turbulent. Av någon anledning tappade jag dock balansen när vi väl kom ner i vattnet och både jag och Moa kom under vattnet ett par gånger innan jag lyckades komma på fötter. Jag kunde inte låta bli att skratta lite åt min klumpighet men Moa såg verkligen ingen humor alls i det! Hon blev så jädra sur och ju mer jag skrattade desto surare blev hon! Det hela slutade med att hon vägrade följa med mig in i duschen så jag fick hämta hennes kläder så att hon kunde duscha tillsammans med Max och Stoffe i stället… Som tur är så är hon inte speciellt långsur så efter duschen och påklädningen var hon på bättre humör igen :-).


Jag har varit riktigt kass med kameran den här helgen så jag har tyvärr inga fina bilder att dela med mig av. Ska bättra mig, jag lovar!


Kram!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja, visst är det kul med babyboom. Så himla roligt att det blir kusiner i samma ålder igen. Hoppas allting känns bra för dig med magen och allt annat. Pussa på de stora kusinerna så länge och sköt om er. kram kram

2010-04-27 @ 21:52:39
URL: http://goest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0