Hallå!?

Jodå, vi är här och vi mår bra! Vet inte varför jag inte hinner med att uppdatera här men det är så mycket hela tiden och ibland är det svårt att få tiden att räcka till. Det är oftast så att jag inte har någon större lust att sätta mig vid datorn på kvällen när barnen har lagt sig, dels så sitter jag vid datorn hela dagarna på jobbet och dels så är det ganska skönt att slappa i soffan om det inte finns några andra vardagsbestyr att ta tag i.

Framöver är det möjligt att jag kommer att ha lite mer tid för uppdateringar för jag har bara jobb den här månaden ut. Den siste februari löper mitt vikariat ut och efter det har jag inget jobb. Jag letar för fullt och har kontakt med ett par olika rekryteringsföretag så jag hoppas att jag inte behöver gå hemma och skrota alltför länge.

Barnen mår finfint! Moa hade en febersläng i helgen men igår var hon feberfri hela dagen och idag har de varit på dagis igen. De gillar verkligen dagis nu och är pigga och glada när jag lämnar dem. Det är så härligt med pussarna och kramarna jag får innan jag går och för det mesta blir det några vinkningar och slängpussar när jag kör iväg med bilen, men det är inte alltid de har tid med det. Oftast går det bra med hämtningen också men ibland får någon av dem för sig att de inte vill följa med hem, oftast är det Moa som kan få sådana idéer. Det slutar ofta med jag sitter genomsvettig och försöker få på henne kläderna medan hon firlar som en ål i mitt knä. Men hem har vi kommit varje dag hittills i alla fall :-)!

Babysimmet på lördagarna har dragit igång igen! Det är så himla mysigt att komma iväg på det och det märks på båda barnen att de gillar det väldigt mycket. I lördags var Max helt galen och ville hoppa från kanten i princip hela tiden, det är ett stort framsteg för hans del. Han har inte gillat det speciellt mycket innan. Önskar att jag kunde visa några bilder därifrån men det är inte så lätt att bada och ta bilder samtidigt har jag märkt...

Idag är det Morbror Martins födelsedag och eftersom vi missade kalaset i söndags ska vi passa på och gå bort och säga grattis till honom ikväll i stället!

Sköt om er alla!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0