Hej!

Vill mest bara visa tecken på att vi är här och att allt är ok! Det har jobbats och jobbats sista tiden och jag har inte hittat så mycket tid att sitta här. Att sätta sig vid datorn på kvällen när man inte har gjort annat på hela dagen är inte så lockande. Men vi mår i alla fall prima allihop och det är ju huvudsaken, eller hur?

Den här veckan är det "Nalle-vecka" på dagis och det innebär att alla barn får ha med sig en nalle hela veckan. I morse ösregnade det när vi skulle till dagis och nallarna blev lite blöta när vi gick till och från bilen. Moa var mycket bekymrad över detta, men det löste sig snabbt när hon blev erbjuden en handduk så fort vi kom in :-). Tur att dagisfröken var så förstående!

Innan ikväll när jag och barnen hade sångstund inne på deras rum så valde Moa lammet i sångpåsen och jag började sjunga "Bä bä vita lamm". Moa sjöng glatt med och jag måste erkänna att jag fick ta en paus och skratta lite mitt i sången för hon var så rolig. Det var nästan som att hon rappade i stället för att sjunga. Tänk er att under tiden jag sjöng "Bä bä vita lamm har du någon ull..." så satt hon brevid och sjöng "Kära barn, kära barn, kära barn". Kan ni förstå att jag hade svårt att hålla mig för skratt?! Hon var jätteduktig och sjöng med i flera av låtarna och Max satt och gjorde rörelser och väntade på att få välja en ny figur i påsen. Det märks att båda barnen tycker att det är himla mysigt att sjunga med hjälp av figurerna och jag tycker att det är ganska kul att någon vill lyssna när jag sjunger :-). Vi har köpt ett set med extrafigurer till påsen men jag känner att det nog snart är läge för set nummer två så det blir lite mer variation i sångerna.

Nu är det dags att köra och handla lite, sen är det husfruarna och det kan man ju bara inte missa ;-)!


KRAM PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Kram tillbaks på er...

2008-11-11 @ 21:59:08
Postat av: Morbror Martin

He he he... Tyringes nya rapstjärna.. Underbara ungar



KRam

2008-11-11 @ 22:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0