Vikt och längd

Hoppas att er midsommar har varit skön! Vår var väldigt mysig, rolig, lugn och alldeles lagom. Synd att det regnade som tusan, men vi han i alla fall med ett par rundor kubb när det var uppehåll.

Förra veckan var vi på 10-månaderskontroll på BVC. Max och Moa var då egentligen lite drygt 10 månader men det har ju att göra med att de är för tidigt födda. Så här såg det i alla fall ut:

MAX
Vikt:                     
9720 gram
Längd:                  76 cm
Huvudomfång:   48,5 cm

MOA
Vikt:                     
8775 gram
Längd:                  71 cm
Huvudomfång:    46 cm

De följer sin kurva väldigt fint och det är inga problem med att få i dem den mat de blir serverade. De äter det mesta med god aptit.

Både Max och Moa har ju hittills haft en väldigt speciell krypstil, de krälar sig fram och det ser nästan ut som de simmar. Nu har de börjat så smått att försöka krypa på det klassiska viset, på händer och knän, men det går sådär. Allra bäst går det när de bara har blöjan på sig och inte några hala byxor som försvårar det hela. Moa har börjat att försöka resa sig mot saker, främst mot mig om jag ligger på golvet. Idag kom hon krypande till mig när jag satt och åt frukost och då lyckades hon resa sig upp mot min stol. Hon är väldigt stabil när hon håller i oss och går och jag misstänker att det inte kommer att dröja så väldigt länge innan hon stapplar runt själv om hon bara får riktigt kläm på det här att resa sig upp.

Det är svårt att förstå men det är väl bara att gilla läget - mina små minipysar börjar bli stora nu! Om en och en halv månad fyller de ETT år. Tänka sig!

image71
Tuffa Moa!

image72
Max var väldigt imponerad av att Moa vågade ha på sig de där läskiga glasögonen så länge!

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0