Hemmadag!

Hej på er (om det nu är någon kvar...)!
 
Idag har vi en hemmadag, Moa har varit febrig sen i fredags och är sådär på gränsen idag också. Jag hoppades på en feberfri dag idag så att jag kunde jobba i morgon men vi får se fram emot eftermiddagen hur läget är här. Just nu har hon ingen feber men det hade hon inte på förmiddagen igår heller sen steg den på eftermiddagen igen.
 
Förra veckan blev det också lite VAB. Morris var bara på dagis på måndagen, sen blev det vattkoppor för hela slanten! En ganska lindrig variant som tur är, men dock. Han är bra nu igen och har bara torra koppor kvar så han är fit for fight :)! Turligt nog hade Stoffe möjlighet att vara hemma mycket förra veckan så jag behövde bara VAB:a en dag.
 
Annars rullar allt på som vanligt här hemma, veckorna flyger förbi! Moa och Max gillar skolan och Morris verkar gilla dagis även om det var lite trögt efter jullovet. Själv stormtrivs jag på jobbet och tycker att det är lika kul att gå dit varje dag, det är en så skön känsla! Speciellt efter att ha vantrivts så som jag gjorde på mitt förra jobb... Nu har jag snart jobbat i fem månader och det har gått så fort! Samtidigt känns det som jag har varit där längre på något konstigt vis.
 
Igår passade vi på att vara ute lite i det härliga vintervädret. Barnen älskar att vara ute (även om det kan vara lite trögt att få med vissa av dem ut...) och vi roade oss först en lång stund i trädgården för att sen gå en runda. Vi tänkte våldgästa Martin och Zita men det var ingen hemma där så det blev en promenad i stället.
 
Nu är det snart dags att fixa lite lunch här, tror att vi har rester så att vi klarar oss. Morris springer fortfarande i pyjamas så det är kanske dags att klä på honom också ;).
 
Här kommer lite bilder från förra veckan och utemyset igår!
 
Pricken!
Snowrace!
Tuffingen!
Här smyger Moa och Max på Morris som är inne i lekstugan och grejar.
Ha en fin dag!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Härliga bilder på härliga barn! Kram!!

2013-01-22 @ 07:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0