Skön helg!

Nu börjar helgen närma sig sitt slut och det har varit en väldigt rolig och skön helg! Vi inledde helgen med 80-års kalas på Linden i fredags kväll. Det var mycket trevligt och gott - precis som det brukar vara! Barnen älskar att vara på Linden så de ser man knappt röken av när man är där! Det är precis när det är dags för mat som man ser dem vid bordet men sen piper de snabbt upp för trappan igen och busar och leker med kusinerna.

I lördags var det dags för mig att åka på spa och för Stoffe att klyva ved. Ingen snäll uppdelning alls - jag vet! Men eftersom det var Stoffe som gett mig den här spavistelsen i julklapp så var han ju med på det hela om man säger så :). Strax efter tio gav Malena och jag oss iväg mot Torekov för en mycket härlig dag och kväll! Vi började med varsin behandling kl 12 och sen åt vi en god lunch. Sen svidade vi om till bikini och badrock och badade i varmt och skönt vatten både ute och inne, så himla härligt! Vi hann med en hel del pratande och hade det hur mysigt och trevligt som helst! På kvällen åt vi en god middag och sen låg vi i sängarna och pratade ännu mer tills vi kände att vi var trötta i ögonen, tror att vi släckte lampan redan kvart över tio :)! Om ni funderar på spa och inte vet vart ni ska åka så rekommenderar jag verkligen detta ! Hela anläggningen är väldigt fin och fräsch och det är en otroligt lugn och härlig miljö!

Jag kom hem strax efter lunch idag och har sedan dess inte gjort så mycket mer än det vanliga plockandet här hemma, myst och lekt med barnen och haft en lugn söndag.

Tidigare ikväll tömde jag både kameran och telefonen på nya bilder så här kommer ett litet bildrace från den senaste tiden!


Badbusar!


Spel...


...och mera spel!


Max favoritmin!


Här minns jag inte vad som hänt men det ser ut som att Morris har sålt
smöret och tappat pengarna!



På lekplatsen. Morris tröttnade på att vandra runt som en Michelingubbe
så han pausade i vagnen en stund i stället.



Kvällsmys!


Lekplatsen igen!


Pajasen!


För ett par veckor sen kom Morris underfund med att han kunde klättra
upp i Moas och Max fåtöljer och det är han väldigt nöjd med :)!


Här "kör" Morris med Max radiostyrda bil. Men eftersom han inte
riktigt kan hantera spakarna så puttar han på den med antennen
i stället. Alla sätt är bra utom de dåliga!


Lek med farmor!


Inga kommentarer....


Fullt ös! Moa och Morris jagar bollar och är helt inne i leken båda två!


I fredags tog vi en promenad i det härliga vädret. Först stannade
vi till hos ankorna...


...och sen på lekplatsen.


Idag när jag kom hem visade det sig att Morris hade lärt sig något
nytt när jag varit borta, nämligen att ta sig upp i brorsans och syrrans
sängar. Han var ganska nöjd med det som ni kan se!

I eftermiddags gjorde jag ett försök att få till en bra bild på Morris och mig tillsammans men det gick inget vidare. När Morris var med så var inte jag det och tvärtom. Men jag väljer ändå att bjuda på ett par bilder (och på mig själv...).







Avslutar med en bild på alla tre godingarna!


Morris friserar Moa och Max med sin lille fogsvans!

Nu blir det soffan en liten stund innan det är dags att sova. I morgon är det dagisdags så det blir till att ställa klockan :)!

Kram kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0