Att värma ett mammahjärta.

Det har på senaste tiden varit flera tillfällen då Moa och Max kommenterat hur någon sett ut, än så länge dock utan pinsamma situationer vilket jag är tacksam för ;).

Vid ett tillfälle sa Max att han tyckte att någons pappa var tjock och vid ett annat tillfälle när vi mötte någon på stan sa han att han tyckte att hon var "hätt hund" (rätt rund). I vissa lägen kan det vara svårt att hålla sig för skratt för det kan ju låta ganska kul men jag har i alla fall försökt. Jag har också pratat med barnen om att man inte alltid behöver säga det man tänker för det kanske kan göra någon ledsen och att man därför bör tänka sig för innan man säger något. T ex när det gällde det där med att någons pappa var tjock, det kan man tänka men man behöver inte säga det för då kanske denna någon blir ledsen. Ja, ni fattar mitt tänk!

Igår när vi satt och åt mellanmål efter dagis sa Max: "Mamma, idag när XX gjorde så här (så sträckte han upp armarna i luften) så såg jag att XX var tjock på magen. Men mamma, jag sa inte det till någon, jag bara tänkte det." Då blev jag varm i mammahjärtat! Det visade ju att han hade förstått vad jag pratat om och att han faktiskt kom ihåg det vid rätt tillfälle också! Det kanske inte alltid funkar men det kändes väldigt bra att få höra det komma från vår förnuftiga son :).

Kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh!!! Han är så klok, fina Max! Och Morris är lika glad och söt som vanligt på alla bilder:-)!

2012-02-05 @ 21:24:02
URL: http://www.ericoisabelle.wordpress.com
Postat av: pernilla

Åh, så klokt. Men visst är det också härligt när man fattar att de faktiskt lyssnat...

Tusen tack för de fina gratulationerna i söndags. Och också tusen tack för alla fina bilder här. Jag har inte varit inne på länge men fick mig nu en härlig stund. Och vad jag börjar längta efter er! Men nu vet jag iaf att vi (jag och barnen) kommer vara nere i Skåne i två veckor, och då hoppas jag att vi får mer tid med er! kramar

2012-02-09 @ 00:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0