Skolpremiär!

Ja idag var det första dagen i förskoleklass för Moa och Max. Strax efter åtta i morse promenerade vi iväg och det var idel glada miner och Max tyckte att det skulle bli "grymt kul" att börja skolan. När vi väl kom fram var det ganska stökigt på skolgården, massor av skolbarn, syskon och föräldrar och då blev det lite jobbigt för Max. Det var nog inte riktigt som han hade tänkt sig. Men han var mycket tapper och tog ett fast tag om Moas hand och gick in. Precis när han gick in genom dörren vände han sig om och sa med gråten i halsen: "Hejdå mamma, vi ses sen.." . Mitt lilla hjärta! Tur att avskedet var över där för det var nästan så jag blev lite gnällig jag också.

Efter lämningen på skolan begav Morris och jag oss till dagis (eller förskolan för de som föredrar att säga det) för första dagen på inskolningen. Idag var vi där mellan 9 och 12. Vi lekte lite inne, käkade frukt, lekte ute och avslutade sen med lunch innan vi promenerade hemåt igen.

Strax efter ett hämtade vi Moa och Max på skolan och de hade haft en jättebra dag! När Stoffe kom hem från jobbet ikväll sa Max att det hade varit "askul" (hrm..) i skolan idag och det måste väl ändå ses som ett gott betyg ;)!

I morgon är det dagisinskolning mellan 9 och 14 så då ska Morris vila där också. Jag får lämna en kort stund för att hämta Moa och Max på skolan men då sover förhoppningsvis Morris gott så det ska nog gå fint!

Här kommer ett par bilder från idag, lite trögväckta barn som sedan var redo att ge sig iväg!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Finingar!!!

2012-08-21 @ 07:21:01
Postat av: Eva

Härligt med skolstart!!

2012-08-21 @ 12:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0