Nytt år!

Nu har det redan gått några dagar av det nya året och jag är i det där stadiet när jag inte är helt säker på vilket år det är när jag ska skriva datum någonstans...

Vi hade en väldigt trevlig nyårsafton, det bjöds på mycket god mat och trevligt sällskap! Vi var 14 vuxna och 13 barn så vi var ett ganska stort gäng. Alla barn skötte sig exemplariskt och lekte och stojade hela kvällen och halva natten lång. Strax efter ett begav vi oss hemåt och det tog inte många minuter förrän alla tre barnen sov som stockar i bilen. Inte ens Morris vaknade när jag klädde av honom och la över honom i sängen när vi kom hem. Turligt nog tog alla tre barnen sovmorgon på nyårsdagen och Max, som vaknade först, kom tassande först vid halv tio. Härligt! Morris sov till strax efter elva den lille sömntutan!

Dagarna efter nyårsafton har vi mest bara tagit det lungt och njutit av att bara vara. Det är hur skönt som helst i några dagar men sen blir jag lätt lite rastlös. Igår tog vi därför en tur till mormor på eftermiddagen och där bjöds det på mumsig fika med hembakta bullar. Jag vet nog ingen som är så tacksam att bjuda på bullar på som Max. Han äter och äter och äter... Vi passade också på att hämta dopklänningen som Morris ska ha på söndag, vi får låna en fin klänning av min Moster. Max hade också den och det känns kul att både Max och Morris är döpta i samma klänning. Eftersom Morris är en ganska stor liten kille så var jag lite orolig att han inte skulle få plats i klänningen men jag provade igår och det gick bra. Fodret satt lite tight runt armarna bara men det går :)!

I förmiddags åkte vi till Norra Skåne för att ta foto. Vi har planerat att göra det ett tag men det är inte så lätt att få ihop det med Stoffes jobb och allt annat. Idag tog vi i alla fall tag i det så håll utkik på nsk.se , vi dyker nog snart upp där!

Sen tog barnen och jag en tur till Citygross i Höör för att lämna tillbaka en sak. Moa och Max gillade det för där var hur mycket leksaker som helst att titta på. Jag hade sagt innan vi gick in att vi inte skulle köpa något idag och varken Moa eller Max frågade en enda gång om vi kunde köpa något. Visst önskade de sig allt de såg (som vanligt...) men det var inget tjat överhuvudtaget. Duktiga barn ;)! Det är ganska skönt att det är så för jag vet att jag kan gå in en runda på t ex Nisses med dem och bara kika lite. De tycker det är superkul att titta på allt och eftersom jag vet att det för det mesta inte blir några konflikter så behöver jag inte känna att det är jobbigt heller.

När vi kom hem igen följde Max med Stoffe och pilkade. Som ni kommer att se på bilderna strax blev det minsann napp också! Under tiden hjälpte Moa mig att klä av granen och slänga ut den. Hon var lite ledsen för att hon inte kunde följa med Stoffe och Max men det gick över ganska snabbt. Ibland är det nog viktigt både för dem själva och för oss att vi delar på dem tror jag.

Under dagens alla turer har Morris sovit, varit vaken och glad, pipit lite när han blivit trött igen, sovit lite till, ätit lite till och varit ännu mer glad. Ungefär som han brukar vara alltså!


Arvid och Max spelade UNO på nyårsafton!


Kusin Oskar i ätartagen!


Tjejhörnan! Doris, Hanna, Moa och Emilia!


Jag och Moa i bilen!


Våra tre guldklimpar!


Moa ritar fortfarande en hel del. Här har hon ritat av följande bild:




Lillgodingen!


Första bilden jag fick på telefonen från dagens fisketur såg ut så här!


Nästa bild såg ut så här! Det hade både blivit kallt och nappat!

Nu ska jag natta de stora barnen. Morris sover men han vaknar nog om en stund igen, han brukar göra det och vara vaken i en timme ungefär innan det är dags att somna för natten. Det är en mysig stund för det mesta, vi brukar softa i soffan och snacka och skratta lite tillsammans.

Ha en skön kväll!

Kram!






Kommentarer
Postat av: Frida

Hej!

Eric tjatar heller aldrig om vi ska köpa något när vi är i någon affär. Men jag har funderat en del på när han ska börja med det.. Men det kanske inte kommer? Kan ju hoppas det i alla fall;)!

Så roligt att Max och Stoffe fick napp!!

Ni var verkligen många på nyår, antar att ni var i ett story hus då. Vi var fyra vuxna och fem barn här hemma och gick knappt plats;)



kram på er!

2011-01-04 @ 21:54:17
URL: http://www.ericoisabelle.wordpress.com
Postat av: Karolina

Åh härliga bilder!

Saknar er! Synd att jag inte kan va med på söndag, men jag ska tänka på er, och vill se lite bilder sen!

Hoppas allt är bra med er!

Kramar

2011-01-05 @ 13:20:38
Postat av: Rickard

Underbara bilder på Max när han fiskar. Så goa dem är!! Hoppas vi träffas snart igen.

Kramar, Storbonden.

2011-01-05 @ 20:54:40
URL: http://www.quooker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0