Smak och bak!

Eftersom Morris nu har blivit 6 månader så har vi så smått börjat med smakportioner. Som ni sett på någon bild innan så blir det kladdigt värre men jag tycker ändå att det har gått ganska bra.

Vi började med gröt och det gick över förväntan. Han öppnade munnen när skeden närmade sig och det mesta av det han fick in i munnen kom ner i magen. När vi testat gröt en dryg vecka var det dags att introducera potatis och palsternacka. Det. Var. Inte. Gott. Stackaren klöktes så han höll på att vända ut och in på sig själv men vi (eller kanske snarare han) har kämpat på. Idag var det femte dagen med samma smak och jag tycker mig nog se en liten förändring när det gäller smakandet, det klöks inte fullt lika mycket nu. Han har dock kommit på kniptekniken nu, dvs att knipa ihop munnen när skeden närmar sig. De som känner Morris vet att han annars har munnen öppen i princip hela tiden men inte när det vankas potatis och palsternacka inte! När vattenflaskan kommer nära öppnar han dock munnen :). Nåja, att han inte ska lära sig att äta är jag inte speciellt orolig för, det kommer när det kommer!


Serveras det någon mat på detta stället eller?


Här har han lyckats få tag i vattenflaskan, lite knivigare att få
in den i munnen bara...


Vår alldeles egna lille Toker!


Max och Moa poserar i vårens dagisjackor!


Full koncentration vid chokladbollsbakandet nyss!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Det finns bara ett ord. UNDERBARA!!!

2011-04-08 @ 22:09:03
Postat av: E!

Åh så fina, jag börjar nästan gråta så mycket jag saknar er! Vi ses om en vecka <3

2011-04-09 @ 01:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0