Svärtepelle!

Mormor var på Gekås i förra veckan och hade köpt två kortspel till Moa och Max, Svartepetter och Bamse (tack mormor!). Bamse går till på samma sätt som "Finns i sjön", det vill säga att man ska fråga sina medspelare efter kort som man behöver för att få fyra av samma. Vi spelade ett par gånger när mormor var här (Max vill bara vara med på Bamse för han blir sur och ledsen när han får Svartepetter på handen) och sen har vi spelat hela familjen några gånger. Igår när vi hade besök av min fina vän Heléne och hennes Jonas ville barnen gärna spela både Svartepetter och Bamse så det gjorde vi. När vi spelade Bamse lät det så här:

Moa: "Max, har du någon Teddy?"
Max: "Nej, det har jag verkligen inte."
Moa: "Ok, inte jag heller!"

Vi andra började gapskratta och Moa såg helt frågande ut, det där med att man ska fråga efter de kort som hör ihop med något av dem man redan har på handen hade hon visst glömt bort för en stund.

Apropå rubriken så kom Max på en idé igår kväll och det var att man kan säga Svärtepelle och att det är nästan samma sak som Svartepetter. Hmm, ibland vet man inte riktigt vad man ska svara eller ge för kommentarer på deras små funderingar.


En bild på Moa från November 2006. Är det bara jag som tycker
att Moa och Morris är väldigt lika varandra?


Kram på er!





Kommentarer
Postat av: Frida

Hej!



Så roligt med kortspel och söta kommentarer från barnen! Jag tog för givet att det var Morris på bilden, tills jag läste att det var Moa! Jätte lika!!



Kram till er från oss

2010-11-23 @ 18:31:30
URL: http://www.ericoisabelle.wordpress.com
Postat av: Frida

Hur är det förresten med din rygg?

2010-11-23 @ 18:32:09
URL: http://www.ericoisabelle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0