BINGO!

Ikväll när vi åt middag stelnade plötsligt Moa till och sa: "Mamma, Wouioa basha!" (Mamma, Moa bajsa!) och började resa sig i stolen. Hon såg väldigt stressad ut så jag skyndade mig att lyfta ner henne för jag trodde att det var något som gjorde ont. Då sprang hon bort till badrummet och sa: "Öppa, Wouioa basha potta!". Jag öppnade, fick av henne byxor och blöja i ett huj och hon satte sig på pottan. Döm om min förvåning när det började låta i pottan! Efter en liten stund reste en stolt Moa sig upp och pottan var full, nåja halvfull då, med kiss! Att hon har svårt att veta om hon ska kissa eller bajsa spelar ju ingen större roll, bara man hinner till pottan i tid.

Tänk att man som förälder kan bli så stolt över lite kiss i en potta ;-)!

Tro nu inte att blöjans tid är över, nej nej, det kommer att dröja för det är ju inte varje gång hon känner att hon behöver kissa som hon säger till mig. Innan pyjamasen ikväll bytte vi en tung kissblöja igen. Men det är i alla fall ett steg i rätt riktning.



Så här fina (och himlans billiga) IKEA-pottor har vi ställt på badrummet för att Max och Moa själva ska bli intresserade av att använda dem. Kanske det har funkat...

Ikväll har Max fått feber, han hade strax över 39 grader en stund innan det var dags för välling, stackars liten! I morgon blir jag och barnen hemma och om det är samma läge då så är det Stoffes tur att vara hemma på onsdag.

Ha en skön kväll!

Kram!

Kommentarer
Postat av: karolina

Oj vad roligt! Tänk att det kan vara så kul, men det är spännande med alla framsteg kan jag tänka mig!

saknar er!!!

kanske kommer ner en runda nästa helg, tar kanske med en vän ner...men vet inte säkert än. vi kanske blir ett gäng skåningar som skulle låna en bil över helgen och åka ner en sväng! hoppas hoppas!!! hör av mig om jag kommer! lycka till med pott träningen!

stora kramar till er alla! karolina

2008-09-15 @ 20:18:18
Postat av: pernilla

Ja, jag blir riktigt inspirerad att springa iväg och köpa en potta. Vi har pratat om det sedan i somras för att Erik har börjat bli medveten om att det ibland händer saker "därnere". Inte för att jag tror det är dags för honom att lägga blöjan men just som inspiration. Svårt att veta när det är dags att ta steget tycker jag. Men jag säger också grattis och lycka till. Och massor av krya på dig till Max! Kram kram

2008-09-15 @ 22:22:52
Postat av: p-p-p-pet.

haha wow vilken kiss-revolution!

2008-09-17 @ 11:00:32
Postat av: A-K

gulligt språk din lilla har!

2008-09-20 @ 22:54:35
URL: http://sexysoccermom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0