Måndag!

Så var helgen över för den här gången och det är måndag och jobbedag igen. Helgerna går så himla fort men som tur är så gör även veckorna det. Den här veckan är det ju "kortvecka" så det är bara tre dagar kvar att jobba.

Stoffe är i Luhr för att se hur det går med Sofies och Linus husbygge, barnen har precis lagt sig och luften gick ur mig så jag hamnade här. Just nu är barnen inne i en jobbig period när det gäller läggningen. Vi gör fortfarande som vi brukar, dvs att vi lägger dem i sängarna och går ut därifrån. Skillnaden är bara att nu busar de järnet därinne, vissa kvällar i upp till två timmar, vilket resulterar i för lite sömn för deras del. Det hjälper inte att gå in och säga till dem, de tystnar precis när jag är där inne men jag hinner inte mer än utanför dörren förrän de är igång igen. Grejen är att de verkar jättetrötta när vi lägger dem men sen trissar de upp varandra när de väl har hamnat i sängarna. Jag vill inte dela på dem så att de sover på olika rum så jag hoppas i stället på att detta är en fas som snart går över igen. Men lite påfrestande är det allt.

Helgen var helt ok, trevligt sällskap i form av fina vänner och fin familj hela helgen. I lördags tittade vi så klart på fotbollen men alla tummar verkade tyvärr inte hjälpa så mycket... Hoppas det går bättre på onsdag!

Veckan är ganska oplanerad förutom en efterlängtad klippning och slingning för min del i morgon. På fredag blir det midsommarfirande i Stoby och vi hoppas på fint väder, om inte soligt så i alla fall uppehållsväder.

Förresten, om det är någon som är nyfiken på hur valparna (som jag visade bild på för ett litet tag sen) ser ut nu så kan ni kolla in det här http://www.blocket.se/vi/16766633.htm?ca=23_4_s .

Ha en skön måndagskväll, det ska jag försöka ha!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0