Lussefirande och önskelista!

Ja, i morse var det då dags för lussefika på dagis. I full pepparkaksgubbemundering begav vi oss av strax innan klockan sju. Väl framme vid dagis möttes vi av de sötaste tomtar, pepparkaksgubbar och pepparkaksgummor jag någonsin sett. Till och med en ursöt liten lucia var på plats! När det blev dags för luciatåg blev Moa pappig och ville hellre sitta i pappas knä än gå lussetåg. Max hängde på de andra barnen och det var med stor förväntan och spänning i blicken som han kom intassande i rummet där alla vi vuxna satt. Det var inte utan att det blev lite blött i ögonvrån....


Här skymtar man en spänd liten kille. Ni får leva med den suddiga bilden,
jag skyller på kameran....

Tyvärr blev det bara suddiga och inte så bra bilder, så himla trist! Jag tror att jag ska ta och köpa mig själv en julklapp i år. Kan ni gissa vad?

Max och Moas önskelista var det ja! Jag vet att jag är i senaste laget och att det säkert är klappat och klart för många redan, men här kommer några tips om det är någon som går och funderar:

- Pussel
- Strumpor i strl 25
- Pyjamas och nattlinne i strl 92 eller 96
- Spel (typ brickspel där man har en spelplan och ska lägga brickor på olika rutor)
- Böcker! Både Max och Moa älskar att läsa och det börjar bli lite traggigt med de böckerna vi har här hemma.
- Pingu-film

Tja, det var i alla fall några tips om det är någon som inte har julklappshandlingen avklarad!

Ha en riktigt skön torsdagskväll!

Kram!


Kommentarer
Postat av: E!

Superbra med önskelistan! Du trodde väl inte att jag hade kommit så långt :)

2008-12-12 @ 09:43:30
Postat av: Proppen

Den sötaste pepparkaksgubben jag sett!!!

2008-12-12 @ 11:26:14
Postat av: Morbror Martin

Håller med E om detta.. Önskelistor välkomnas fram tom lille julaftons



Ang din egen julklapp så vet jag ett ställe som säljer riktigt bra kameror.. hehehehe

2008-12-12 @ 12:07:27
Postat av: Mormor

Han är underbar. Vilken glimt i ögonen. Kramar.

2008-12-13 @ 09:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0