Måndag...

... och ny vecka, skönt! Jag hoppas på en friskare vecka än förra veckan! Det började med att Stoffe blev kass natten mellan måndag och tisdag, feber och förkylning. Sen gick dagarna och varken jag eller Pysarna visade några tecken på att vi hade blivit smittade. I fredags morse hade dock Max och Moa över 39 graders feber båda två... Som tur var kände Stoffe sig lite bättre så han orkade hjälpa mig när det var som mest kaotiskt. Det är inte lätt att veta hur man ska bete sig när man har två små gnälliga och sjuka bebisar att ta hand om. Hade jag kunnat så hade jag lätt klonat mig själv så att båda två kunde få lika mycket mys och tröst :-).

Max och Moas feber satt i hela fredagen och hela lördagen så det hände inte mycket här hemma. Igår morse när de vaknade var de dock feberfria och båda två var mycket piggare. Nu är de förkylda och hostiga i stället och så klart lite gnälliga för det är ju inte kul att vara förkyld, men det är i alla fall mycket bättre än i fredags och lördags. Peppar, peppar så har jag klarat mig från bacillerna än så länge och jag hoppas att jag inte åker på något nu. Borde ha blivit smittad redan i så fall tycker jag.

Jag hoppas att veckan som kommer blir mer händelserik än veckan som gick för jag klättrar snart på väggarna här! Vi missade kusin Hannas 10-årskalas igår på grund av förkylningarna så i morgon blir det nog att vi åker dit med en tårta och presenten och firar henne lite då i stället. Jag kan inte fatta att det är 10 år sen mamma knackade på dörren till Naturkunskapssalen på Linnéskolan och sa att vi skulle åka till Lund för att det lilla underverket var fött.... Det känns som det var igår!

Ha en skön vecka! Förresten, nu är det väl ändå dags för våren att komma, eller?!?

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

ja! det är minsann dags nu! Jag upptäckte snödroppar i torpet också! :) Nu när snön har regnat bort kan det ju lika gärna bli vår.

2007-03-05 @ 21:36:51
Postat av: Cecilia

Hoppas ni har en bra vecka. Alice är mkt bättre idag och har både druckit välling och ätit gröt nu på morgonen som vanligt. Har även lekt och varit glad vilket hon verkligen inte varit de senaste dagarna... Puh, jobbigt med krävande barn!
Kramelikram

2007-03-07 @ 10:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0