Kylig tisdag!

Moa fick feber igen igår kväll, om än bara lite. Turligt nog skulle Stoffe vara hemma på förmiddagen idag så jag kunde jobba mina timmar i alla fall, skönt att få undan lite så jag inte hamnar back för mycket!

Efter jobb idag fixade jag lite med städning och sånt där här hemma och efter lunch klädde vi oss varmt (tur var väl det för jädrar vad det isade i vinden) och gick för att mata ankorna. Morris fick tag på ett par glasögon som han prompt skulle ha på sig, inte vilka glasögon som helst... Kolla in bilden längre ner :)!

Efter promenaden satt vi och läste lite, Morris, Max och jag, och då kände jag att Max var lite varm. Fram med febertermometern och mycket riktigt, nästan 39 grader visade den! Så det blir VAB i morgon för min del. Jag håller alla barnen hemma för trots att Moa varit ok idag känns det som att det är bra för henne med en dag extra när vi andra ändå är hemma. Morris har ju så korta dagar så det är inte lönt att lämna honom om jag inte jobbar. Känns liksom lite (eller mycket vid närmre eftertanke...) fel att väcka alla kl 6 för att lämna honom strax innan sju och lämnar jag honom senare blir det knappt lönt eftersom han bara har tid till kvart över elva. Vi får se det som en extra ledig dag eller nåt ;).

Förresten! Fick ett broderi-kit av lillasyster i julklapp och igår tog jag mig tiden att påbörja det. Riktigt kul var det :)! Tack Emma! Men det var riktigt smått också och jag blev påmind om att jag nog borde gå och kolla min syn. Tack Emma ;)... Nåja, jag ska försöka komma någon vart med det ikväll om jag orkar, sen kanske jag kan visa bildbevis på att jag kan brodera, om det nu är något att skryta med :)! Hur gammal är det nu jag är egentligen....

Här kommer ett par bilder från tidigare idag!

Ha en skön kväll!




Kommentarer
Postat av: Mormor

Fina "Glajor" du har Morris!!

2013-01-23 @ 09:50:22
Postat av: E!

Haha! Väntar med spänning på att se resultatet! :)

2013-01-24 @ 10:24:50
Postat av: Zita

HAHAHA!! Morris! Jag kan inte sluta le (as-garva...) åt denna bild!!! Hoppas alla har hämtat sig från febern. Det har jag iaf ;)

2013-01-25 @ 23:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0