Update!

Jag känner att jag nog måste uppdatera lite om läget här, det har ju inte blivit något sådant på ett tag!

Moa och Max har ju börjat skolan som jag skrev innan och de gillar verkligen det! Vi var på inskolningssamtal förra veckan och inför det samtalet skulle barnen svara på några frågor, bland annat en om vad de tyckte var roligast i skolan. Båda två svarade allt :), härligt! Hoppas det svaret består ett tag i alla fall ;)!

Morris verkar gilla dagis också, han är fortfarande lite ledsen när vi säger hejdå men oftast har han slutat gråta innan jag har hunnit få på mig skorna så det känns som att det är mest för att det är lite sorgligt att just säga hejdå som han är ledsen. Det är inte alls som det var med Moa och Max när de började på dagis och man vissa morgnar fick bända loss armarna runt halsen för att kunna gå därifrån. Jag tror det där halvåret äldre som Morris var när han började gör ganska stor skillnad. Han förstår så mycket och han vet om att jag kommer tillbaka, jag tror att det är det som gör att det går lite lättare. Nu är han bara på dagis väldigt korta dagar eftersom jag bara jobbar mellan 7 och 11.

Just det ja, jag har fått jobb!! Det har jag ju inte berättat här! Det känns så himla bra! Jag har jobbat i tre veckor nu och trivs mycket bra. Jag tror och hoppas att det fortsätter så för det känns väldigt rätt! Jag fick napp på en spontanansökan som jag skickade ut och vips så hade jag ett jobb! På 50%. I Tyringe. Med roliga arbetsuppgifter. Jag kan nästan inte fatta det, men så är det och det känns så himla bra! Det är en lyx att gå till ett jobb som man tycker är roligt, det har jag märkt nu. Det är också en stor lyx att ha varje eftermiddag hemma tillsammans med barnen. Att kunna stå där på skolgården och möta Moa och Max varje dag, det känns bara så bra! Det väger helt klart över de tidiga morgnarna som vi har här nu och som barnen faktiskt fixar hur bra som helst! Moa och Max är på fritids en stund innan skolan börjar och äter frukost där och Morris är på dagis och äter frukost där. Eftersom jag slutar redan 11 hämtar jag Morris precis innan maten på dagis så han och jag äter lunch tillsammans hemma innan han vilar middag. Moa och Max slutar 13.15 så då promenerar jag med en sovande Morris i vagnen till skolan för att hämta dem.

Ja, ungefär så ser våra vardagar ut här hemma nu och det är som ni nog förstått en vardag som jag trivs väldigt bra med. Jag har nästan inte vågat vara riktigt glad för att allt har löst sig så bra för det har känts för bra för att vara sant, men det är ju faktisk sant :)! Tjoho!!

Nu ska jag njuta av den här söndagen. Vi har inga speciella planer mer än sådant som behöver fixas här hemma, typ tvätt och annat kul... Men något ska vi nog se till att hitta på.

Ha en fin dag!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Frida

Grattis till jobbet!!!! Det låter ju alldeles underbart med dessa dagar ni har!! Förstår att du njuter!!!

Massor med kramar från oss!

2012-09-24 @ 18:17:37
URL: http://www.ericoisabelle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0