Prickig korv.

Vilka härliga dagar det har varit! I alla fall vädermässigt ;)! Solen har värmt med sina efterlängtade strålar och trots att Max inte är helt kry än så har vi kunnat vara ute och njuta av den en del.

Idag är första dagen som Max är helt feberfri sedan i fredags kväll, igår hade han nog inte över 39 på hela dagen men ändå feber. På morgonen igår såg jag att han hade fått en del prickar på bröstkorgen och ut mot armhålorna och idag hade de förökat sig en hel del om man säger så. Jag misstänker att det är tredagarsfeber han har, precis som jag tror att Morris hade när vi kom hem ifrån Sälen. Han är inte speciellt besvärad av prickarna, han har sagt ett par gånger idag att det kliar på dem men det verkar inte vara så farligt, skönt det i alla fall! Om det nu är tredagarsfeber så har alla tre barnen haft det och det betyder att de inte kan få det igen. Jag har i alla fall för mig att Moa hade det när hon var en liten plutt.

Idag passade vi på att gå till lekplatsen på förmiddagen och njuta av frisk luft och solsken. För nästan första gången så var det inte bara vi som var där, helt otroligt! Sex andra barn kom också dit, där ser man vad lite solsken kan göra ;).

Barnen har så klart inte varit på dagis den här veckan och eftersom Max inte har varit kry så har varken han eller jag sovit speciellt gott på nätterna så vi har tagit lite sovmorgon i stället. Skönt när alla tre barnen vill ha sovmorgon på samma dag :)! Därav förskjuts läggningen lite på kvällarna också men nu börjar det nog bli dags för lille herr Mårtensson tycker jag det låter som. Han brukar få välling halv åtta ungefär och i skrivande stund är klockan fyra minuter över halv åtta så det är snart kris ;).

Jag återkommer om en stund med bilder från dagen.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Lina Videll

Usch hoppas han mår bättre nu. Haha vet precis hur det är med den där vällingtiden! Vi har vår klockan sju och halv åtta ca brukar nattningen vara klar :) det är skönt, så man hinner få lite tid att förbereda jobb och bara vara... :)

2012-03-14 @ 20:27:05
URL: http://www.finalinasliv.se
Postat av: Helena

Lina: Vad kul med en kommentar ifrån dig, så glad jag blir :). Visst är det skönt med en stunds "bara vara" på kvällen, det behöver man! Men idag behövde jag sovmorgonen bättre tror jag, i alla fall kändes det så i morse ;).

2012-03-14 @ 20:30:24
URL: http://pillanopuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0