Update i bilder!

Jag vet knappt var jag ska börja men jag tror att jag börjar med lite Morrisinfo från 6-månaderskontrollen för några veckor sen:

Längd: 72 cm
Vikt: 9 665 gram (tror jag att det var...)
Rullar runt: Ja
Flyttar sak från ena till andra handen: Ja
Vrider på huvudet efter ljud: Ja
Antal tänder: 4 (!). Framtänderna både uppe och nere har kommit och de senaste dagarna har han roat sig med att gnissla tänder...
Sitter själv: Nej, rumpan är rund verkar det som ;).

Det var det jag kan komma ihåg just nu ialla fall. Läkaren var där och undersökte honom och allt såg bra ut. Vi fick en remiss och har nu också fått en tid för att titta lite närmre på hans korta lilla tungband. Eventuellt måste det klippas men det får experterna i K-stad avgöra.

Igår och idag har vår vanliga lille Morris varit tillbaka och det är så härligt! Det märks att han har en del sömn att ta igen, i eftermiddags sov han i tre och en halv timme! Moa och Max var ganska trötta de också efter en sen lördagskväll i helgen så de kollade på film och jag städade. Skönt att ha det gjort, även om jag vet att det egentligen inte är så viktigt så irriterar det mig att inte ha städat här hemma.

I morgon ska Morris och jag på utvecklingssamtal på dagis, för Moas och Max del då alltså. Det ska bli kul att höra vad de har att säga!

Nu kommer lite update i bilder!


Morris har fått låna en gåstol och tycker att det är toppen!


Max och Oskar när vi var på Skånes djurpark. "En sån här vill
jag ha hemma i sandlådan mamma", konstaterade Max. I bakgrunden
syns Moa och Hanna.


Max och Arvid i full gung!


Fina kusiner!


Vi träffade Björnis och Björnis, två väldigt busiga björnar. Moa
var lite skeptisk till en början. Max var med på noterna direkt och
när björnara smakade av vår ketchup och ville ta den med sig
knöt han näven och sa: "Nahedå, det är vårs mat!".


Plötsligt blev Björnis trött och här är Max och Arvid framme och
försöker väcka honom.


Glasspaus i värmen!


Kusinhäng vid älghägnet. Undrar vad det snicksnackas om här?!


Efter en lång djurparkstur ville Moa vila benen lite!


Den gamla traktorn var lika rolig som alltid!


På långfredagen åkte vi till Olseröd och hälsade på farmor och
Conny. Vi tog en tur till havet och försökte hämta vatten utan
att bli blöta om fötterna. Det gick sådär för vissa...


I grävartagen!


Full fräs på fyrhjulingen! En stund senare körde Max helt själv och
när Moa såg det skulle inte hon vara sämre så nu har vi två 4-åriga
fyrhjulingsgalningar i familjen!


På påskafton hade vi påskmiddag här hemma, Zita och Stina var
på besök till exempel :).

Det var nog de bilder jag hade att bjuda på just nu. Annandag påsk var vi på smarrig middag hos "familjen Linden" som Moa säger. Tyvärr fick jag inte kameran med mig då... Inte heller på Valborgsmässoafton hade jag kameran med. Vi firade som vanligt i Florröd och det var en mysig eftermiddag och kväll och barnen lekte och lekte och lekte, det är så härligt att det bara blir fler och fler barn för varje år som går! Om 10-15 år blir det väl färre och färre barn för varje år som går, då är det kanske roligare att vara med kompisarna än att vara med mamma och pappa...

Nu ska jag Ikeasurfa lite, ska dit på onsdag och tänkte försöka vara väl förberedd ;).

Ha en skön kväll!

Kram!





Kommentarer
Postat av: Mormor

GOA UNGAR! Det var en mysig dag i Höör.Kram!!

2011-05-05 @ 19:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0