Tiden går...

...tänker jag och kan inte låta bli att le lite åt uttrycket. Det väcker ett härligt minne till liv och det har med finaste Arvid att göra. Jag minns inte riktigt alla detaljer men det var något i stil med att jag kommenterade att han hade blivit en stor kille och hans svar på det var: "Ja, tiden går...". Tilläggas ska att han var i 5-årsåldern och att han sa det på sin härliga dialekt. Sötnosen!

Förra veckan var det Tyringedagarna och självklart var vi där så att barnen fick åka lite karuseller. De var där en sväng med dagis också och fick uppträda på scenen om de ville. Moa hängde med upp när det var dags för deras dagis men Max satt kvar i publiken och tittade i stället, han kände helt enkelt inte för det och det var inte någon som blev tvingad. Efter fredagens besök bland karusellerna åkte vi till Linden, det hade vi längtat efter allihop! Max sa innan vi åkte att vi skulle köra dit och att vi skulle stanna där lääänge :). Det blev som han ville för vi stannade både på fika och middag och åkte inte hem igen förrän "miss i nassen"!

Veckan som har gått har bestått av dagis, kompislek, sjukhusbesök med Morris, mormorhäng och lite mera kompislek. I tisdags var Morris och jag på sjukhuset i Kristianstad för att de skulle kolla om de behövde göra något åt hans korta (nästan obefintliga) tungband. De kom dock fram till att det bästa i nuläget var att inte göra något alls. Läkaren sa lite fint att det syntes att han inte hade några problem att äta (!) och så länge allt funkade såg han ingen anledning att göra något. Ganska skönt faktiskt för jag misstänker att det inte hade varit helt skönt för Morran om de skulle göra något åt det...

Helgen som kommer ser ganska lugn ut, det blir lite röjande här hemma, troligtvis en sväng till tippen och sen fixa klart på barnens rum. På söndag ska vi ha lite Mors Dags-middag här och det ska bli mysigt!

Det blev ett spretigt inlägg det här, kan bero på att jag är hur trött som helst men jag ska kämpa på och få in lite bilder också här innan jag somnar...


Morris blir bättre och bättre på att sitta för varje dag som går!
Plötsligt känns han så mycket större, han sitter och snackar och grejar
med sina leksaker och är fortfarande glad och nöjd för det mesta.



Max, Tea och Moa kollar på "Vilda Tilda" på Tyringedagarna.


Morris poserar...


...Max poserar...


...Moa poserar!


Morris är väldigt glad för sina syskon (och de för honom), här är det
mys brorsorna emellan tidigare ikväll!


Strax efteråt kom Moa och satte sig hos Morris och det var lika
kul det! Jag har en känsla av att Morris kommer att bli en busig liten
kille, han har i alla fall två läromästare som han redan verkar
se upp till väldigt mycket ;).

Sen försökte jag få till en bild på alla tre när de var tillsammans på täcket, här kommer ett par av de bilder som togs:




Härliga ungar!

I morgon är det fredag och för Moas och Max del är det lika med ledig dag! Även om de är väldigt korta dagar på dagis nu när jag är mammaledig (bara tre timmar om dagen) så tycker de att det är mysigt att ha en ledig dag. Det tycker jag också, skönt att inte ställa klockan och bara kunna gå och skrota i pyjamasarna så länge vi känner för att göra det. I morgon förmiddag ska vi till BVC med Morris för vägning, mätning och BOEL-test (har jag för mig att det heter) så vi kan inte lata oss alltför länge men en lite latare morgon än vanligt tänker jag mig i alla fall :).

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0