Tjohej!

Tänkte passa på att uppdatera lite idag, tanken har funnits där många gånger men det är inte alltid vägen mellan tanke och handling är så kort :). Inte när det gäller allt i alla fall, som ni säkert förstår så finns det en del andra saker än bloggen som tar en del av min tid, tre små busungar bland annat...

Den här vinterns renovering börjar närma sig sitt slut nu och i fredags flyttade Moa och Max in på sitt nya rum. De säger att de sover jättegott därinne och i morse skulle de till och med tävla om vem som sovit bäst. Moa sa att hon hade sovit jättegott och Max kontrade med att han hade sovit ännu gottare... Lekrummet i källaren är också klart och det blev verkligen kanonbra! Det är så skönt nu när vi har flyttat ner större delen av leksaksbeståndet där, helt plötslig fick vi mera plats att vara på här uppe, härligt! Nu tänkte jag nästan skriva att det är kanon att vi inte har en massa leksaker överallt i huset men jag tror jag struntar i att skriva det. Just nu håller Moa och Max nämligen på att tömma sitt rum på saker och samla allt under det stora bordet i matrummet. Sen leker de att bordet är en bil och att de har packat för att åka iväg på semester... Fantasin är det inget fel på i alla fall! Nåja, när det är städat och i ordning här så kommer vi i alla fall inte att ha leksaker i hela huset (hoppas jag...).

Idag kommer det nog att målas lite inne på Morris rum och sen är det också klart. När han kommer att flytta in där är dock fortfarande oklart, han får nog ha sin säng kvar inne i vårt sovrum ett litet tag till tror jag ;). Vår lille bebis...

Den här veckan har barnen sportlov så det är inget dagis på hela veckan. I morse sov vi till strax efter åtta så lovet började bra måste jag säga. Sedan har dagen fortsatt sådär, Moa och Max har bråkat en del men just nu är de goda vänner. De har sina stunder när det bara är kiv och bråk och det är inte så kul, men som tur är så är de stunderna färre än de stunder då de är kompisar och leker och har kul tillsammans. Morris har för ovanlighetens skull inte varit helt nöjd på förmiddagen idag, han har gnällt en del och blev helt förtvivlad när det var dags att sova. Det var likadant igår och jag misstänker att han har lite knip i magen men det är inte så lätt att veta. Eftersom han i princip aldrig är gnällig (vilket jag är enormt tacksam för) så blir jag lite ställd när han är det, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Sedan han föddes har det fungerat jättebra att bara lägga honom i sängen och ge honom snutte och napp när det är dags att vila och jag vill gärna att det ska förbli så. Det underlättar väldigt mycket om det funkar på det viset. Idag klappade jag honom på magen och kelade lite med honom när han blev så förtvivlad och efter en liten stund somnade han gott.

När det gäller Moa och Max är det läggningen på kvällarna som är tuffast för tillfället. Det är oftast inga problem att få dem i säng men sen brukar det börja en liten cirkus som tyvärr ofta slutar med att jag eller Stoffe måste säga till på skarpen för att det ska bli lugnt och tyst på rummet. För det mesta tar det inte jättelång tid men det är tålamodsprövande att ha det så varenda kväll. Jag brukar tänka att jag inte ska bli irriterad när de konstlar men på något sätt så klarar jag inte riktigt av det i alla fall. Det är precis som att jag är så inställd på att de ska sova och när det inte blir så blir jag både irriterad och ledsen. För det mesta är Morris också vaken då och vill antingen äta eller bara sitta i famnen och mysa och då blir det ännu lite körigare. Ibland går det bättre när Stoffe tar läggningen men för det mesta är det likadant då. Men jag tröstar mig med att det nog går över någon gång, det har ju alla andra "jobbigheter" gjort ;).

När jag nu läser vad jag skrivit får jag nästan dåligt samvete för att jag beklagar mig, vi har ju världens bästa och finaste barn! Men viss måste man få klaga lite ibland? Vissa dagar kan jag känna att jag blir nipprig på att höra ordet "mamma" heeela tiden men när jag tänker på alternativet, dvs att aldrig få höra ordet "mamma", så blir jag väldigt glad att jag får höra det! Tänk att jag har fått turen att bli mamma till dessa tre guldklimpar!

Här kommer lite bilder!


Här tänkte jag föreviga Moa när hon satt och lekte men då hoppade
någon annan in i bild!



Barbietjejen!


Morris njuter av badet!


Förra helgen fick Lisa följa med till lekplatsen. Lisa sov och Moa sa:
"Mamma, Morris kan nog skrämma Lisa men det gör inget för Lisa är
inte rädd för skräm."



Härligt att sitta i solen och mumsa på äpple och banan!

Nu kallar tvättstugan. Ha en fin dag!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Morbror Martin

Vilken tur att hon inte är rädd för skräm.. hehehe Goa ungar.. Max var ju så go när han ringde mig i lördags och avlsutade med: Ja, ja du får ha en tevlig helg..



KRAM

2011-02-25 @ 00:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0