Helgen!

Helgen som gick började med ett ovanligt tomt hus här. I fredags kom nämligen farmor och hämtade Moa och Max, hon och Conny ville låna dem lite och det var ordentligt glada miner hos barnen när jag berättade att de skulle sova över hos farmor och Conny! Strax innan barnen åkte drog Stoffe iväg för att kolla hockey så helt plötsligt var det bara jag och Morris hemma. Så tyst som det var i huset då har det inte varit på länge och det var skönt men också väldigt konstigt! På kvällen kom mormor, morbror Martin och fina Zita och höll oss sällskap och då blev det pizza och Let´s Dance :). En helt lagom fredagskväll!

I lördags passade jag på att gå en långpromenad med Morris på förmiddagen innan Moa och Max kom hem. Morris sussade gott i vagnen och jag njöt av friskluften och den icke snötäckta omgivningen, härligt! Strax efter lunch begav vi oss av mot Vejbystrand för att hälsa på Anders, Frida, Eric och Isabelle. Jag tror att Moa frågade minst tjugo gånger hur långt det var kvar på vägen dit så jag bävar lite för bilresan till Sälen om en månad... Väl framme tog vi en skön promenad för att titta på tomten där Anders och Fridas husbygge äger rum, himla kul att se men konstigt att tänka att där kommer att stå ett färdigt hus om ca tre månader! När vi kom in igen lekte barnen som bara den, de hade verkligen roligt hela eftermiddagen och kvällen, det var inte förrän fram emot tiosnåret när de var ordentligt trötta allihop som det blev lite gnissel. Vi bjöds på fantastiskt god mat och jag åt musslor för första (men inte sista!) gången i mitt liv. Tack Frida och Anders för en kanondag! Hoppas vi ses snart igen!

Igår var vi riktigt lata här hemma. Vi gjorde inte mycket vettigt någon av oss. Jag fixade lite med tvätt och var och handlade och Stoffe satte upp dörrfoder och golvlister men det var nog det enda som hände här. Det kändes faktiskt som en välbehövlig latdag så det var riktigt skönt! Annars blir jag lätt lite rastlös av sådana dagar men igår var det helt ok!

Som jag skrev i förra inlägget så blev Max kass i natt så vi håller oss hemma idag och några dagar till för att inte smitta någon! Max verkar ok idag så jag tror att vi tar oss ut i trädgården om en liten stund så att vi får lite friskluft i nyllet, det skadar ju aldrig!

Här kommer lite bilder från veckan som gått!


I tisdags var vi på Zuperbowl och åt och bowlade med barnen. Det var
bowlingpremiär för deras del och det var mycket uppskattat!



Spända inför premiären!


Morris var så klart också med!


Instruktioner från pappa!


Spänningen är olidlig...


Här mumsar Isabelle, Eric och Moa på salta pinnar efter
promenaden i lördags!


Morris chillade på filten.


Här har han fått sällskap av söta Isabelle!

Nu sitter här en liten tjej intill mig som vill låna datorn så jag avslutar nu :)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0