3 veckor!

Idag är det tre veckor sen lille Morris kom till världen! Som vanligt rusar dagarna förbi men jag försöker njuta av och ta vara på varje dag som går. Sedan jag skrev sist har både helgen och några dagar till passerat.

I lördags var Moa, Max och Stoffe på simningen på morgonen. De har börjat vara i den stora bassängen nu och vi föräldrar får inte vara med och bada längre så det är nog lite kämpigt både för barnen och för Stoffe när de är där. Men båda barnen har i alla fall tagit sig ner i den stora bassängen och jag tycker att det verkar som att de lyssnar mer och mer på vad "fröknarna" säger att de ska göra och inte göra så det går nog framåt i alla fall :). Senare i lördags fick vi besök av fina vänner med barn och vi var sex vuxna och sex barn här hemma. Det var fullt ös kan man säga och barnen hade hur kul som helst! Ja, det hade vi vuxna också förstås ;). Morris sov sig igenom större delen av eftermiddagen och kvällen så han verkade inte störas av ljudvolymen som emellanåt var ganska hög, skönt det! Det är nog bra att han vänjer sig...

De första dagarna den här veckan har bjudit på fantastiskt höstväder och vi har försökt vara ute och njuta av det några timmar. I måndags kom mormor och hälsade på och då promenerade vi till ankorna och gav dem lite mat och sen var vi på lekplatsen en stund. Igår ville Max gärna gå till lekplatsen igen och ta med spann och spade dit så det gjorde vi. Ett antal sandslott byggdes innan vi gick hem igen...

Igår var Morris och jag på BVC på morgonen när vi hade lämnat Moa och Max på dagis. Hans vikt för dagen var 5266 gram så han ökar stadigt kan man säga, härligt!

Här kommer lite bilder från dagarna som har gått.


Morgonmys i soffan!


Buskillarna!


Moa, Eric, Noac och Max har lördagsmys.


Lilla Isabell testar Moas cykel.


Morris tar igen sig efter dagislämning.


En apa i bur...


... och två små apor i bur!


"Ta ett kort på mig när jag står här uppe mamma!"

Nu knorras det lite från sovrummet och jag misstänker att det är en hungrig liten kille som håller på att vakna, dags att avsluta det här med andra ord!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Världens sötaste apor i så fall.. :-)

2010-11-01 @ 14:10:04
URL: http://www.quooker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0