Pokerfejs...

Vi spelar Svartepetter (bara Moa och jag för Max vill ju inte vara med) och Moa har nyss tagit Svartepetter ifrån mig. När det är min tur att ta ett kort från henne ser det ut så här:


Hmmm, undras vilket som kan vara Svartepetter ;)?!

Som ni säkert redan vet så älskar Moa att spela och vi spelar Memory, Svartepetter, Bamse, Ellens ABC med flera nästan varje dag. Moa kommer ofta och frågar om vi ska spela och oftast gör vi det. Ibland kör det ihop sig lite med amning, städning, matlagning eller något sådant så då kan det bli så att jag säger att vi får vänta en stund men oftast blir det en liten spelstund varje dag. För ett par dagar sen hade vi inte spelat på hela dagen (Moa hade inte frågat efter det och jag tar inte upp det självmant...) och fram mot kvällen kom Moa till mig och sa: "Mamma, idag har det tyvärr inte blivit något spelande men vi kan säkert göra det i morgon i stället." Detta sades med hennes mest lillgamla ton och med en gestikulering som bara hon kan göra och det var helt tydligt att hon trodde att jag var besviken för att vi inte hade spelat på heela dagen, sötnosen!

Moa ritar en hel del också och hon har blivit riktigt duktig! Häromdagen ritade hon en jättefin traktor bara sådär och för ett par dagar sen ritade hon en dinosaurie till Max, bildbevis kommer här:


En dinosaurie med många vassa tänder, lång (och smal) hals och
vassa klor!



Överst: En lila sol, en gul sol, några små blommor och ett stort
äppelträd.
Nederst: En flicka.

I morgon ska Moa och Max vara lediga från dagis, vi tar en tur till Ikea med mormor i stället, både roligt och mysigt!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: farmor

Ett riktigt pokerfejs. Ett litet tips i lördags spelade vi Moa Max o jag Svartepetter utan honom gick jättebra, spelade som vi spelade bamse. Då ville Max oxå vara med.

2010-12-01 @ 11:06:36
Postat av: Frida

Moa ritar jättefint! Det är roligt med spel, Eric har börjat bli väldigt intresserad av både spel och pussel, så jag tror att vi får inhandla lite sådant!

Kram på er!

2010-12-01 @ 19:44:30
URL: http://www.ericoisabelle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0