Long time no see...

Jag som trodde att jag skulle bli flitigare med bloggandet nu när jag är mammaledig... Tanken finns där nästan varje dag, jag tänker på något bra jag kan blogga om när det blir kväll men sen när det väl blir kväll är jag för trött för att göra det. Någon som känner igen sig?

Hursomhelst så mår vi bara fint allihop här hemma! Förra veckan igen hade vi höstlov, inget dagis för barnen alltså, och vi hade planerat en del trevligheter som vi skulle hitta på. Bland annat skulle Heléne komma och hälsa på och vi skulle åka och hälsa på Eva och Melvin. Tyvärr fick Moa feber (första sjukdagen sen i mars månad så jag ska nog inte klaga egentligen) så vi fick ställa in lite aktiviteter. Moa kryade på sig ganska snabbt så vi var på Linden och mös med kusinerna en dag. Både Moa och Max red på Tex och det var härligt att se. Moa ser så stolt ut när hon sitter där på hästryggen och om jag får säga det själv så är Moa och lille Tex ett mycket sött par :). Max red inte speciellt länge men han provade i alla fall!

Efter ett par dagar var det Max tur att bli febrig. Han hade 40 graders feber på lördagskvällen och var inte feberfri förrän på tisdagen så det blev ett par lugna dagar till för vår del. På onsdagen hälsade vi på Eva och Melvin och det var så kul att ses! De stora barnen lekte (inte så mycket tillsammans men dock) och Eva och jag pratade och pratade och pratade :). Morris sov större delen av besöket men var vaken ett par gånger och åt lite. I fredags var det barnfri dag på dagis så jag bestämde mig för att ha Moa och Max hemma i torsdags också så att de verkligen hade tid att kurera sig ordentligt. Det kändes inte så lönt att lämna dem en dag plus att det är lite mysigt att ha dem hemma också. Dock har det märkts ganska tydligt att de inte varit på dagis på två veckor för det har varit mycket bus i deras små kroppar. Speciellt hos Max, han är inne i en väldigt busig period och har mycket energi som han behöver göra av med. Idag är de på dagis igen och på måndagar är de ute hela förmiddagen så det brukar vara två trötta barn jag hämtar strax innan lunch. Vi får väl se hur det är idag...

I helgen har vi varit borta på middag både fredag, lördag och söndag - mysigt! I fredags var vi hos mamma och åt gott och umgicks med familjen. I lördags morse var det dags för simskola så Moa, Max och Stoffe gav sig iväg strax innan åtta. Morris och jag stannade hemma och tog det lugnt. Sen kom Faster Josefin och hälsade på och lekte och busade lite. På kvällen var vi på Linden och blev även där bjudna på god mat. Barnen lekte med kusinerna och både Moa och Max var vakna till halv tolv när vi skulle köra hem trots att det blev lite sent i fredags kväll och en tidig morgon på lördagen. Igår hade vi sovmorgon och steg inte upp förrän klockan passerat nio, skönt! Sen var det Fars Dags-firande som gällde, först här hemma, sen hos Stoffes pappa och sen i Florröd där Martin och Zita ordnade Fars Dags-middag för pappa. Tack alla fina för god mat och mysigt umgänge hela helgen lång!

Morris är fortfarande en nöjd liten kille, får han bara mat och sömn så är han mild och go' större delen av de stunder han är vaken. Dessa stunder av vakenhet är vissa dagar lite längre än andra och då ligger han gärna på en filt och tittar runt eller underhålls han av sina syskon :). Man märker att han fäster blicken nu och någon enstaka gång tror jag att vi har fått ett leende som inte varit helt omedvetet. Det ser nästan ut som han försöker få fram några ljud också emellanåt, läpparna formas på ett speciellt sätt och han kämpar på men det kommer inte ut något. Men det dröjer nog inte länge till nu... I torsdags var vi och vägde honom och då stannade vågen på 6 050 gram! Det är som sagt en stor liten kille! Moa och Max verkar vara väldigt glada för honom och de visar sin kärlek på fler och fler sätt för varje dag som går. Max klappar och håller gärna honom och varje morgon när Morris vaknat säger Max: "Gomojjon Mojjis!". Det är kul för Moa och Max tror att Morris är medveten om allt han gör även om det inte är riktigt så. När han knorrar emellanåt så tror de att han skrattar och då kan det vara allt ifrån tv:n till ett skämt som de tror att han skrattar åt.

Här kommer en del bilder från vår vardag!


Kusinmys - Hanna och Morris!


Moa och Morris snackar lite!


Storebror och lillebror.


Filosoferar på filten.


Slappar i soffan :)!


Sagostund med Faster Josefin.


Behöver jag säga att lyckan var stor när Max hittade både pappas
gamla motorcykelhjälm och hans gamla boxhandskar?!


Moa var ungefär lika lycklig när hon hittade mina gamla
Barbiedockor med tillhörande hus och möbler!


En regnig dag vid ankdammen.


Strax pyjamasdax!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Fina barn och fina bilder!!

2010-11-16 @ 08:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0