Hemmadag!

Ja, idag fick det bli en hemmadag för oss. Eller ja, för Moa och Max kanske jag ska säga för jag och Morris brukar ju vara hemma. Igår kväll när jag hade lagt Morris i sängen och klappat lite på honom och skulle resa mig och gå därifrån så smällde det till i ryggen och sen kunde jag knappt resa mig. Jag blev riktigt rädd faktiskt men sen när jag märkte att jag kunde resa på mig och röra mig lite i alla fall så blev jag mest ledsen. Dels för att det gjorde fruktansvärt ont men också för att jag var ensam hemma med barnen med allt vad det kan innebära. Som tur var så var det dags för Morris att sova och Moa och Max satt vid tv:n och slappade så jag kunde ta det ganska lugnt. Stoffe kom hem lagom till Morris vaknade igen så det löste sig bra, men fy tusan så ont det gör! Jag antar att det är någon form av ryggskott jag har fått och jag hoppas verkligen att det går över snabbt som tusan för så här vill jag inte ha det! Jag ringde dagis i morse och sa att vi stannar hemma idag för jag vågar inte bära Morris i bilstolen när det känns så här i ryggen. Det som känns bäst och gör minst ont är när jag är uppe och går och det som är värst är när jag ska resa mig upp eller böja mig ner.

Jag hoppas både för min egen skull och för Moas och Max skull att det är bättre i morgon så att jag kan lämna dem på dagis då. De ska nämligen gå till brandstationen och hälsa på och det vet jag att de hade gillat, framförallt Max! Jag har inte vågat nämna det för dem än, jag väntar nog till precis innan vi ska köra i morgon ifall det inte skulle funka. Deras dagistid i morgon är ändrad på grund av besöket så de ska dit först vid lunch. Eftersom de bara ha allmän förskola som det kallas så ska de ha med ett eget litet mellanmål och det känns mysigt tycker jag. Att packa en liten matsäck och skicka med, tänk att vi har så stora barn!

Nu håller jag tummen för att Morris har ännu en av sina bra dagar idag, dvs att han sover gott och är så nöjd som han brukar vara så jag inte känner mig så otillräcklig. Det funkar att bära honom trots ryggontet men det känns inte helt bra ifall det skulle smälla till igen!

Måste dela med mig av ett fint uttryck som kom ifrån Max igår kväll. Han satt och tittade på tv och sa: "Mamma, det där var inte fem öre kul!". Antar att han menade att det inte var kul för fem öre men han fick nog inte riktigt rätt på det, sötungen!

Ha en fin dag alla!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Frida

Stackars dig, jag hoppas verkligen att det onda går över snabbt och att det inte blir värre!

Kram från mig!

2010-11-18 @ 18:58:44
URL: http://www.ericoisabelle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0