Bara bilder!

Ikväll tänkte jag bara bjuda på bilder, håll till godo :-)!


I påskas var Faster Karolina på besök och bland många andra roliga saker
fick barnen måla hennes naglar. Moa målade rosa på ena handen och Max
målade blått på andra handen. Jag tror att alla naglar fick nagellack på sig
och jag vet att alla fingrar fick det :-).



Karolina visade barnen att det pluppar om man kastar ner stenar i brunnarna
och det testades många gånger på vägen till och från lekplatsen. Jag vet
inte om det var det här som startade det, men ungefär sedan dess har Max
blivit värsta stensamlaren. Hans jacka är så tung emellanåt så jag förstår
inte hur han orkar ha den på sig! Men bara jag föreslår att vi ska ta upp stenarna
ur fickorna så tittar han på mig som om jag kom från en annan planet.



Här har Max fixat skjuts med världens bästa Karolina!


Just nu leks det väldigt mycket mamma, pappa, barn här hemma. Oftast har
de ganska många barn som mamma Moa sköter om när pappa Max jobbar :-).



Häromfredagen passade farmor Moa och Max när jag och Stoffe var på revy.
Farmor hade med sig såpbubblor (eller bubbelvatten som Max säger) och det
var populärt! De hade nog hunnit glömma bort hur kul det var sen förra året.



Max är djupt koncentrerad och försöker blåsa STORA bubblor!


En eftermiddag i veckan som gick fick vi besök av den här lilla krabaten.
Det blev en lång stunds underhållning som nog slog alla filmer som barnen
någonsin sett :-). Slutet blev dock lite läskigt för samtidigt som musen satt
i sin lilla hörna och lurade kom grannkatten smygande över gräsmattan!
Den här musen klarade sig men några minuter senare fick katten tag på en
annan mus som det inte gick riktigt lika bra för...



Här var det perfekt att stå och kika på vad musen hade för sig!


Vi firade Valborg i Florröd och här sitter Max och väntar på att korven ska
svalna.



Här grillas det korv som bara den! Moster och Moffar hade väldigt roligt och
om jag inte minns fel så skrattade de åt den avancerade grillpinnen som Stoffe
fixade. Ser ni den? Plats för fyra korvar på en grillpinne, det är inte dåligt det :-)!


Nu får det vara slut på bilder för den här gången!

Kram!








Kommentarer
Postat av: karolina

Åhhh finingar!!!!

Hade väldigt svårt att ta bort det där nagellacket, så det satt kvar tills det mer eller mindre hade ramlat av av sig självt! :)

Men alla tyckte det såg väldigt kul ut och tyckte historien bakom var kul! :D

Hoppas vi ses snart igen, saknar er såååå mycket!!!

Massor med kramar till er allihopa!

2010-05-03 @ 10:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0