Vårkänslor!

Visst har man snuddat vid vårkänslorna de senaste dagarna när vädret har varit så underbart skönt! Snön ligger ju kvar i princip överallt fortfarande, men ändå har det varit så fint. Klarblå himmel, sol och fågelkvitter - härligt!

I förra veckan hade vi sjukstuga här hemma. Moa var febrig och jättehängig och Max hade en liten febersläng han också. I lördags var båda två ganska pigga så vi kom i alla fall iväg till fina Hannas kalas. Lika trevligt och mysigt som alltid!

Den här veckan har barnen varit på dagis, om än mot protester. Det är Max som protesterar och det blir ofta så när vi har varit hemma några dagar. Det verkar som att han snabbt vänjer sig vid att vara hemma och att han tycker att det är mysigt, vem tycker inte det?!? I måndags var han väldigt ledsen, nästintill hysterisk, när jag skulle gå ifrån dagis så det slutade med att han stod i fönstret på dagis och grät och jag satt i bilen och grät. Usch, vad det är jobbigt med sådana morgnar! När jag kom för att hämta barnen på eftermiddagen var allt som vanligt och han hade haft jättekul hela dagen. Det vet jag ju att han har men det är ändå tungt att lämna ledsna barn... Igår morse gick det lite bättre att lämna och i morse var det en glad Max som vinkade hejdå till mig :).

Nedräkningen inför semestern pågår för fullt här hemma nu. Om exakt en vecka är det nog full fart på packandet här för på natten mellan onsdag och torsdag i nästa vecka bär det iväg! Det ska bli så skönt att komma bort och bara ta dagarna som de kommer. Inga tider att passa, ingen mat att laga - bara sola, bada och njuta! Det är så jag hoppas att vår vecka kommer att se ut!


Vi passade på att ta en cykeltur i lördags!


Moa lekte en lång stund i lekstugan när Max och Stoffe var
på tippen.


Ha en skön kväll!

Kram!




Kommentarer
Postat av: Morbror Martin

Sötungar. De är så fina. Jaha.. då är det nästa vecka jag skall vara chaffis då ja.. hehe

2010-03-11 @ 20:51:37
Postat av: Frida

Härligt med en cykeltur! Snart kan man nog ta många sådana (när snön är borta) :-)

En sån fin lekstuga ni har!!!



Många kramar från mig

2010-03-12 @ 09:32:54
URL: http://www.ericoisabelle.blogspot.com
Postat av: karolina

Åh vad härligt med en torr snöfri gata åtminstonde! här är det is och snö och slask. Jag kan knappt vänta tills marken är synlig och torr igen! Erik sov här inatt, så himla mysigt! Saknar er! Får föröska komma ner en sväng snart!

Kramar

2010-03-13 @ 08:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0