Misstänkta rödbetor...

Tidigare idag när vi åt lunch ville både Moa och Max ha rödbetor. Moa åt sina men efter att Max hade ätit en liten bit sa han att han inte tyckte om dem. När jag då frågade varför han hade sagt att han ville ha svarade han: "Men mamma, jag misstänkte inte att de inte skulle vara goda."... Det är så kul nu när de använder olika ord i olika sammanhang. Ibland blir det klockrent men ibland blir det inte riktigt lika rätt. Hursomhelst så är det kul att höra!

Max använder sig gärna av diverse uttryck också och häromkvällen när vi körde genom byn och de fina snöflingorna/stjärnorna som satts upp på lyktstolparna var tända sa han: "Mamma titta vad vackert det är, jag tror inte på mina ögon!".

Snart är det dags för lucia på dagis och barnen har själva fått välja vad de vill vara. Moa vill vara lucia (inte så chockerande val...) och Max vill vara pepparkaksgubbe. Idag hämtade jag fram lucialinnet som Moa hade förra året och konstaterade att hon hade växt en del... Bara att ta bort uppläggningen jag gjorde förra året och fixa en ny tänkte jag men när jag fått bort all tråd och provade linnet på henne igen satt det som en smäck, alldeles lagom långt! Tjejen har växt och jag slapp sy :)!

Idag har jag handlat hem pepparkaksdeg (ja jag köper färdig, jag gör inte egen...) så någon gång i dagarna blir det nog att vi bakar lite pepparkakor, mysigt! (Emma, vi väntar med pepparkakshuset tills du kommit hem, hoppas du vill joina oss då :)! Varför bryta en tradition liksom?!)

Ha en fin dag!

Kram!






Kommentarer
Postat av: Mormor

Det är ju inte lätt och misstänka innan man smakat. Du är för go Lille Gubben!

2010-12-02 @ 22:18:24
Postat av: Eva

Håller med dig. Aldrig i livet att jag skulle få för mig att göra pepparkaksdeg! "Köpedegen" är ju helt perfekt...den man gör själv blir ju antingen för lös eller för hård. Kram och trevlig helg, vännen!!

2010-12-03 @ 11:34:56
Postat av: E!

Ja! Jag vill gärna göra pepparkakshus! :)

2010-12-04 @ 14:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0