Ord...

Barnens ordförråd växer så klart hela tiden och ibland blir man både förvånad och stolt över hur många olika ord de kan och att de lyckas få in dem i rätt sammanhang. Ibland blir man dock inte riktigt lika stolt och här kommer två exempel på det.

Igår när vi hade ätit middag satt mormor och jag kvar vid bordet när Moa och Max gick och lekte. De höll till precis bakom oss och lekte att de skulle köra på semester. Plötsligt hör vi Max säga:
-Var fan är nyckeln?
-Ja, var fan är nyckeln?, svarade Moa.
Trots att det var svårt så lyckades jag hålla mig för skratt och förklarade att det där inte är något fint ord och att man inte ska säga så. Det var precis på gränsen att jag skulle börja skratta och när jag vände mig om och fick se mormors ansiktsuttryck gick det inte att hålla inne skrattet längre. Men då hade jag i alla fall lyckats säga till barnen innan...

En annan liknande situation utspelade sig nu precis. Moa och Max var ute och lekte och jag stod i köket och fixade undan efter middagen. Så här lät det då:

Moa: Max, jag ska bara gå in och kissa!
Max: Ja...
När Moa varit på toaletten och kommer ut igen säger
Max: Glömde du något Moa?
Moa: Nej, jag var bara där inne och kissade och bajsade och fes.
Max: Aaahhh, fes du en brakskit där inne?!
Sen utbröt ett fnitter från båda två och jag måste erkänna att jag skrattade ganska gott för mig själv jag också...

Jag antar att det kommer att komma massor av sådana här situationer så det gäller väl att träna sig på att hålla sig för skratt även om det inte alltid är så lätt!

Ha en härlig kväll och njut av vårvädret, det gör jag!

Kram!

Kommentarer
Postat av: E!

Hahaha! Jag blev imponerad när du berättade om när Moa hade hittat navelludd på golvet..

och brakskit är ju bara roligt! :)

2010-04-13 @ 18:14:45
Postat av: Frida

Hihihi!!! Både jag och Anders skrattade så tårarna rann när vi läste! (Tur att inte barnen kan se oss).

2010-04-13 @ 20:55:55
URL: http://www.ericoisabelle.blogspot.com
Postat av: Frida

Hihihi!!! Både jag och Anders skrattade så tårarna rann när vi läste! (Tur inte barnen såg oss).

2010-04-13 @ 20:58:47
URL: http://www.ericoisabelle.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Åh vad längesen jag var här och läste. Mysigt att läsa om hur ni har det. Hur mår DU???

Varm kram

2010-04-18 @ 22:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0