Sköna söndag!

Idag har det verkligen varit det - en skön söndag! Barnen och jag har haft en heldag tillsammans och bara haft det mysigt.


Max kom intassande till mig vid åttasnåret och sa att han ville ha
välling. Sen var vi uppe och mös medan de andra sov vidare.


Moa vaknade vid nio när Max och jag satt vid frukostbordet. Efter
lite frukost var det lekdags. Medan jag fixade lite med tvätten satt
finingarna i Moas säng och läste bok. De har plötsligt kommit in i
en kepsperiod. Max vill gärna ha keps även när han är ute men jag
har sagt att det är för kallt för det. Då tar han på sig mössan och
sätter kepsen ovanpå :-). Alla sätt är bra...


Sedan blev det ett besök hos farmor och Conny där det bjöds på
smarrig fika! Kombinationen fläskkorv och kladdkaka är nog inte
vanlig, men Moa och Max komponerade själv sin meny och verkade
gilla det! Själv höll jag mig till kladdkakan.


Max håller koll så att allt går rätt till när farmor blandar saft!


Dagen avslutades med ett besök hos mormor. Vi gjorde pärlarmband,
åt god söndagsmiddag, tittade på Kalle Anka och mös innan det var
dags för pyjamas och välling. När vi kom hem bar jag in en sovande
pys och en väldigt trött pys och sen dröjde det inte länge förrän
det var tyst på rummet och jag var nyss inne och pussade på två
sömntutor!

Jag säger det igen - sköna söndag!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken härlig dag! KRAAM!

2009-11-02 @ 18:43:28
URL: http://www.ericoisabelle.blogspot.com
Postat av: Frida

Vilken härlig dag! KRAAM!

2009-11-02 @ 18:43:53
URL: http://www.ericoisabelle.blogspot.com
Postat av: E!

Öh, jag hade nog också valt kladdkaka!

2009-11-05 @ 02:07:32
URL: http://welldonemongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0