Hej!

Det var ett tag sen nu, det är inte alltid så lätt att hitta tiden och orken att uppdatera här, men - plötsligt händer det! :-)

Nu blir det ingen lång uppdatering ikväll heller för klockan har passerat läggdags för mig... Men, allt är bra med oss! Barnen har kul på dagis och vi vuxna har kul (?) på jobbet men det är lite för mycket av det för min smak. Skulle gärna varit hemma lite mer med busarna i veckorna och jag hoppas att det kommer att lösa sig så att vi kan ha det så någon gång. Är det inte det ena som inte funkar så är det det andra!

Godingarna har nu blivit så stora så att vi har fått säga till på dagis att de ska väcka dem när de har sovit drygt en timme efter lunchen. De har haft lite problem att komma till ro om kvällarna och det har varit lite bus och många "fisärenden" efter läggdags. Nu har de sovit kortare stunder mitt på dagen i några dagar och frågan är om det inte har hjälpt lite grann i alla fall?! Vi upplever att det tar lite kortare tid från det att de lägger sig till det att de sover. Grejen är att de är trötta när de lägger sig men sen håller de igång varandra och ligger och pratar (vilket i och för sig låter hur mysigt som helst :-)) och busar och då kommer de inte till ro. Men men, vi får se hur det går när de nya rutinerna har satt sig lite mer.

Helgen är nära och för min del väntar spahelg med vännerna för att fira att vi alla fyller 30 i år! Det ska bli hur kul som helst! Jag åker på lördag förmiddag och kommer hem på söndag innan lunch skulle jag tro. Hur mysigt det än ska bli så kommer jag att längta hem till busarna och deras fina pappa, min fina lilla familj!


Lillsnuttan har intagit pappas säng....


...och den här lille busen har tagit mammas plats!

Nu är det sovdags!

Ta hand om er!

Kram!

Kommentarer
Postat av: pernilla

Vad är ett fisärende?

2009-05-29 @ 12:13:51
Postat av: Emma

Jag undrar också ?

2009-05-30 @ 13:58:47
Postat av: Helena

Fisärende är när man har en massa "hittepåärenden" som t ex; jag är törstig, jag måste ha en liten bil i sängen, jag måste ha en bok när jag ska sova osv. Alltså sådana ärenden som hittas på för att mamma eller pappa ska komma in i rummet en liten stund... Det mina vänner, det är fisärenden! :-) Det kan vara ganska mysigt vissa kvällar, men mindre kul andra kvällar.

2009-05-31 @ 21:04:29
Postat av: Cecilia

Låter underbart med en spahelg. Ta hand om dig och din fina lilla familj.

Kram

2009-06-04 @ 09:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0