Midsommarhelg!

Nu är midsommarhelgen över för det här året och vi har haft en riktigt mysig och skön helg! I torsdags kväll hade vi fina Martin och Zita på besök och det blev en trevlig kväll med kinamat, massa prat och lite dat(a). Vi var alla lite trötta efter jobbveckan så det blev en tidig kväll.

Midsommarafton tog vi mest det lugnt. På förmiddagen passade vi på att vara i trädgården och fixa lite, det behövs både här och där kan jag säga. Lite bättre ordning blev det i alla fall, frågan är bara hur länge det håller... På eftermiddagen var det midsommarfirande i Stoby som stod på schemat. Som vanligt var det god mat, fint sällskap, många skratt och glada barn. Det regnade lite grann men vi hann med en midsommarpromenad utan att bli blöta i alla fall och barnen var ute och lekte både länge och väl. Emilia, som vi var hos, har en jättefin liten lekstuga och både Max och Moa blev väldigt förtjusta i den. Max tyckte det var super med ett eget litet hus som han kunde vara i. Jag måste erkänna att det satte snurr på lite lekstugetankar i mitt huvud men vi får se hur det blir med det.


Moa är glad och Max är busig i väntan på jordgubbarna!


Söta Emilia - värdinnan och ägaren till den fina lekstugan!


Kvällens underhållning, en mycket koncentrerad trumpetare och en glad
gitarrist :-)!


Fina Sofie och "lille Godom" var också med bland midsommarfirarna!

Midsommardagen började med sovmorgon för min del :-)! Sedan väcktes jag av skönsång och hurrande och när jag öppnade ögonen såg jag inte bara min fina lilla familj utan också en sprillans ny, jättefin cykel :-)! Det dröjde inte många minuter förrän jag satt på cykeln och tog premiärturen ner till byn för att handla frallor. Mysigt som bara den! Dagen fortsatte i firandets tecken, tack alla ni som tänkte på mig och gratulerade mig på min dag! Födelsedagen avslutades med en liten middag här hemma med fina vänner på besök. Tack för en trevlig kväll!

Även söndagen gick i firandets tecken då det var kusin Oskars tur att fylla år, 10 ÅR!!! Jag kan inte förstå var tiden blir av. Grattis igen Oskar! Det bjöds på grille och tårta på Linden och solen strålade som den nästan alltid gör på just Oskars födelsedag!

Idag har det varit jobb igen och jag har längtat extra mycket efter busungarna! Det brukar bli så när man har haft lite extra lång helg, då blir längtan än större än vanligt.


Kvällen avslutades med ett välbehövligt bad efter en hel dags utelek på
dagis.

Bara 14 arbetsdagar kvar, sen semester.... Ljuvliga semester!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0