Hänt i veckan!

Här kommer en liten bildkavalkad för att summera veckan som har gått.


Veckan började med lussefirande på dagis på måndagsmorgonen.

Här sitter barnen och väntar på att det ska bli dags att ta på
lussekläderna som de pratat om i princip varje dag sedan vi köpte
dem för flera veckor sen...


Här är de ombytta och redo att lussa! Max ser lite tveksam ut på
bilden men det gick över sen. Han ville gärna ha både stjärna och
ljus, jag misstänker att han tyckte att det var lite orättvist att bara
Moa skulle ha ljus :).


Här är lussandet i full gång. Till en början var i alla fall Moa
väldigt koncentrerad och sjöng för full hals men sen började
de flesta barnen (inklusive M&M) titta på lite allt möjligt sjunga
lite mindre :). Hursomhelst var jag stolt som en tupp över våra
fina fina barn!


På kvällen var det dags för fina Arvid att lussa. Det var ett
jättemysigt luciatåg och jag var imponerad av hur duktiga alla
barnen var!


Vi har också hunnit med lite pepparkaksbak. Både Moa och...


...Max kavlade på som bara den och nästan alla pepparkakorna
blev goda ;).


I lördags när jag var iväg testade Moa, Max och Stoffe snowracern.
Det hade gått bra sånär som på en liten incident när Moa inte
styrde riktigt som det var tänkt och de hamnade ute i skogen.
Som tur var hände inget allvarligt så de tycker fortfarande att
det är kul att åka :)!


Den här bilden har Stoffe tagit så jag vet inte exakt vad det
är som händer. En gissning är att Max tar kort på Moa när hon
sitter på kälken. Jag bara älskar hans hållning...


Igår firade vi att det snart är dags för Söta Doris att fylla 2
år. Doris verkade ganska ovetande om att alla var där för
hennes skull och imponerade starkt på mig genom att äta en
baoutaportion med spagetti och köttfärsås! Grattis i förskott
fina lilla Doddi!


Efter 2-årskalaset åkte vi hem och tog in granen. Moa och Max
tyckte så klart att det var en riktig höjdare och ville mer än
gärna hjälpa till.


Här är resultatet med världens finaste framför!

Nu återstår bara en jobbdag och sen är det några dagars ledigt för hela familjen. Jag måste nog jobba lite i mellandagarna men Stoffe är hemma så barnen är lediga från dagis, härligt!

Ha en mysig kväll!

Kram!




Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad fina och mysiga ni är.

Längtar till julafton....Kramar!

2009-12-22 @ 07:35:35
Postat av: karolina

Åhhh vad mysigt med julen! Superfiningar, vi ses snart! Längtar massor!

Bamsekramar!

2009-12-22 @ 20:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0