Liten uppdatering!

Trots att jag inte skrivit på hur länge som helst så ser jag att det är en liten men tapper skara som är här inne och kollar så gott som dagligen, kul att se :-)! Lite synd om er att det aldrig uppdateras bara, jag ska försöka bli lite bättre på det, det är bara det att jag vet inte hur jag ska få tiden att räcka till.

Allt är bra med oss! Jag stormtrivs på nya jobbet, barnen gillar dagis skarpt och Stoffe jobbar mycket och tycker för det mesta att det är kul.

Sen jag skrev sist har vi hunnit med att vara på utvecklingssamtal på dagis. Det gick jättebra och de hade enbart positiva saker att säga om Max och Moa, så klart ;-)! De är ju världens bästa barn! Häromdagen när jag skulle lämna dem på dagis sa en av fröknarna att både Max och Moa hade mycket humor. Jag tyckte det lät kul och undrade hur man märker det på ett barn som inte ens fyllt 2 år. Hennes förklaring var att de skojar med varandra, med andra barn och med fröknarna på ett sätt där det märks att de har humor. Lite skojigt att höra!

Helgerna har varit fullspäckade sista tiden och det är nog lite anledningen till att jag inte har tagit mig tid att skriva här. Det har varit möhippa för kusin vitamin, 40-årsjubileum med nya jobbet, avslutningsfest med gamla jobbet, mm. Nu kommer två ganska oplanerade helger innan det är midsommar, ganska skönt! Hoppas det varma vädret håller i sig så vi kan vara ute i trädgården och mysa.

Både Max och Moa pratar mer och mer. Moa har börjat säga mer än ett ord på rad, till exempel "åka bil", "mer mjölk", "mormors bil", och det låter så himla gulligt. Det är jättekul att höra hur många ord hon kan och man märker tydligt att hon vet vad de flesta betyder. Max är fortfarande lite mer fåordig men det betyder absolut inte att han är tyst. Han pratar på sitt språk - hela tiden!

Favoriten just nu är så klart att vara ute! Moa älskar att gunga men Max är inte lika förtjust i det. Han gräver hellre i rabatten eller kör med gräsklipparen. Något som båda tycker är väldigt kul är när man drar dem på deras Bobby Cars. De skrattar så de kiknar och jag flåsar så jag kiknar...

Nu ska jag gå ut och sätta mig på altanen med ett korsord och en stor skål med jordgubbar och grädde och bara njuta av den svenska sommaren. Återigen så ska jag försöka vara lite flitigare här, men jag vågar inte lova något.

161004-260
Första bilden vi har på Moster Marias hund Diva och hennes valpar. Här är
de bara ca 12 timmar gamla. Det blev två hanar och en tik. Någon som är
sugen? :-)


161004-259
Max busar på mammas mage!

161004-258
Kvällsdopp i badkaret! Nu har Max också börjat att gilla det riktigt och båda
två busar som bara den när det är baddags.


161004-257
Moa flinar och visar upp ett av de första skrapsåren för i år. Förutom det på
hakan blev det ett på varje knä och ett på armbågen när hon ramlade av
trehjulingen på dagis.  Jag har en känsla av att det kommer att bli många,
många fler innan sommaren är över.

Stor KRAM!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en trevlig kväll! :)

2008-06-02 @ 19:58:46
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: karolina

ojojoj, sötaste tvillingarna i världen! STOR kram till er alla!!!
karolina

2008-06-03 @ 09:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0