Nytt år, nya förutsättningar.

Gott nytt år!

I morgon gäller det. Då är det dags. Sista mammalediga dagen idag. Sen ska jag jobba. Jobba, hämta barn, laga mat, mysa med barn och sambo, lägga barn, kanske få lite egentid, sova, lämna barn, jobba. Så kommer nog mina dagar att se ut framöver. Det känns tungt. Misstänker att jag kommer att ha lite svårt att somna ikväll för det är många tankar som snurrar. Mest tänker jag på att jag varje dag kommer att sitta i bil och på tåg i 3 timmar, det är på tok för länge! Minst två av dem vill jag ha tillsammans med familjen. Det måste bli ändring på det, på restiden alltså, det är ett som är säkert. Men nu är läget som det är och det är bara att försöka att få ihop det på bästa sätt. Jag tror och hoppas att det kommer att gå bra. Så bra det kan gå vill säga. Vi löser det, vi måste helt enkelt lösa det.

På måndag ska barnen börja skolas in på dagis. Hoppas att de kommer att trivas annars kommer ännu fler tankar att snurra. Men nu är det först tre dagars jobb som gäller för min del, sen helg. Som jag ska njuta av helgen, det känner jag redan nu :-).

I morgon bitti ringer klockan kvart över fem och med tanke på att det var nyårsafton igår så känns det som att det blir en tidig kväll för mig ikväll. Men jag har några grejer jag måste fixa efter att barnen lagt sig så jättetidigt kommer det nog inte att bli.

Nu ska jag leka med Max och Moa en stund innan det är läggdags för dem. De är ganska trötta här, kan vara sviter från gårdagen för det var mycket bus och tjo och stim.

Hoppas på att få tid och ork att skriva lite någon dag efter jobbet, men vi får se hur det blir med det. Håll tummen för att jag inte kommer att gå sönder av saknad i morgon.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0