Helg igen!

Jösses vad tiden går fort! Det var ju nyss måndag och jag tyckte att det kändes som det var en hel evighet tills det var helg. Vips, så var den här veckan över och helgen är här!

Idag har jag varit ledig från jobbet och varit med Max och Moa på dagis. Vi skulle vara där mellan 9 och 11 idag och jag hade fått besked om att vi skulle vara ute. De andra barnen var på väg ut när vi kom så det var aldrig lönt för oss att ta av kläderna utan det var bara att ge oss ut direkt. Det gick jättebra! Varken Max eller Moa brydde sig särskilt mycket om mig, de tog lika gärna hjälp av någon av fröknarna som av mig. Max var imponerad av de lite större killarna och allt bus de hittade på. När de stod och sparkade i löven så att de for runt stod Max och fnissade för sig själv :-). Frukstunden hölls utomhus, Max och Moa fick i sig vars två äppelbitar, de har inte riktigt samma tempo som de andra barnen än, men det kommer säkert! När klockan började närma sig 11 märktes det att våra barn började bli trötta för då blev det lite tårar och trötthetsgnäll. Väl hemma fick jag i dem lite mat och det + att mormor kom på besök gjorde att de fick energi för att leka en stund till. Sen somnade de gott i sina sängar!

Helgen handlar mest om badrumsrenovering för Stoffes del och för min och barnens del vet jag inte riktigt. Det rycker lite i IKEA-nerven så eventuellt blir det ett besök där men jag får se vad jag känner för i morgon.

Ha en bra helg!

Kram!

Kommentarer
Postat av: pernilla

Hej på er, jag har inte varit inne sedan nyår nästan, allt bara rullar på här. Ser ut att ha varit lite kämpigt med alla förändringar vilket ju är helt förståeligt. Hoppas att allt löser sig med jobbsituationen så snart som möjligt. Barnen ser ju ut att må ypperligt dock, ska bli spännande att höra med om hur de acklimatiserar sig till dagislivet framöver. Börjar förstå att även på vår kant nalkas den dagen. Ett halvår är ju både så långt och kort med de här små liven...
stora kramar på er alla från mig och Erik. Hoppas ni får en superhärlig söndag!

2008-01-12 @ 21:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0