Det funkar!

Vi är här och allt funkar hyfsat bra. Jag har jobbat lite längre dagar nu än jag ska göra när Stoffe också börjar jobba och i stället har jag tagit ledig två fredagar. Det blir alltså inget jobb för mig i morgon, skönt! I stället ska jag lämna barnen på dagis. Gå dit kl 9, klä av, vinka hej då och komma tillbaka kl 11. Stoffe har gjort det i tre dagar nu, första dagen var han borta i en kvart och dag 2 och 3 i två timmar. Max gillar inte alls att bli lämnad. De här tre dagarna har han skrikit och varit jätteledsen när Stoffe gått därifrån. Det har blivit bättre efter en liten stund och sen har han haft roligt och lekt, men det kommer att kännas jättejobbigt i morgon om han är lika ledsen när jag ska lämna honom. Men det är väl bara att försöka att hålla masken och om jag måste gråta får jag göra det i bilen sen...

I förrgår när Stoffe hade lämnat dem och sen kom tillbaka efter en kvart satt barnen och åt frukt. Första dagarna var Max och Moa väldigt försiktiga och hann som mest med att äta två fruktbitar eftersom de större delen av tiden satt och studerade de andra barnen. Men i tisdags när Stoffe kom dit satt alla barnen i en ring och åt frukt, eller rättare sagt alla utom Moa. Hon satt mitt i ringen och fullkomligt vräkte i sig frukt :-)! De lär sig snabbt verkar det som!

Förutom dagis så är morgondagen ganska oplanerad. Ska bli skönt att bara ta dagen som den kommer och fixa och dona lite här hemma.  Det har hänt en del saker den här veckan som behöver sjunka in så det ska bli skönt med lite helg och tid till att fundera och bara slappa.

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0