Dagisklickare!

Idag har Max och Moa varit på dagis "på riktigt" för första gången. Jag lämnade dem i morse, jobbade en timme mindre än jag kommer att göra framöver och hämtade dem i eftermiddags. När jag lämnade dem blev Moa lite ledsen. Max blev väldigt intresserad av en torktumlare som brummade så han brydde sig inte så mycket om att jag skulle gå därifrån. Har flera gånger under dagen tänkt att jag skulle ringa och kolla hur det gick, men hejdade mig från att göra det eftersom jag vet att jag hade tyckt att det vore jättejobbigt om de sa att de var gnälliga och kinkiga och jag var så långt borta. Resonerade i stället som så att om det inte hade gått bra så hade de nog hört av sig.

När jag körde från stationen för att hämta barnen var jag nervös. Vet inte riktigt varför men det pirrade liksom i magen. När jag kom dit var de ute och lekte och varken Max eller Moa blev överförtjusta men jag fick i alla fall ett stort leende från dem båda :-)! Det hade gått jättebra hela dagen. Moa hade bara varit ledsen en liten stund efter att jag hade lämnat dem, sen hade de ätit frukost, lekt, ätit middag, vilat och varit ute och allt hade gått bra! Snacka om att jag är stolt över våra dagisklickare!

Det blev en tidig kväll för Max och Moas del och en lång kväll för min del. Det känns i alla fall så just nu. Är inte riktigt van vid att ha så mycket "ensamtid" på kvällen, båda barnen sov nämligen innan klockan var halv åtta. Men jag ska inte klaga, det är skönt, men det känns lite ovant.

Nu håller vi tummarna för att det går lika bra resten av veckan!

Många kramar!

Kommentarer
Postat av: pernilla

Gud vad härligt att det går så bra med dagisanpassningen! Jag blir helt pirrig bara av att läsa om det, ledsen och glad samtidigt, så jag förstår att det är pirrigt för er med. Det är ju ett helt nytt kapitel som börjar nu och det kommer att vara ett bra tag framöver. Lite hisnande att tänka på tiden som går, som ska komma och ha varit. Speciellt när det gäller barnen!
Stora kramar på er alla!!

2008-01-23 @ 19:39:28
Postat av: Anonym

Sitter på Bangkoks flygplats och väntar på flyget som ska ta oss till Krabi. Var tvugna att kolla in bloggen och se om du gjort något nytt inlägg och det hade du. Skönt att det gått så bra på dagis. Saknar er allihopa, vi får ses när vi kommer hem och nylla ordentligt med era underbara barn.
Kramar Sofie och Linus

2008-01-24 @ 12:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0