Det flyter på!

Knappt att jag vågar skriva det men just nu flyter det mesta på bra här! I morgon är det två veckor sen Max och Moa gjorde come back på dagis efter sjukuppehållet och än så länge märks inga nya sjukdomar ;-). Hoppas att det håller i sig! Igår och idag har det gått bättre än tidigare att lämna barnen på dagis. Innan har båda barnen varit ganska ledsna när vi har lämnat, men nu har Moa inte blivit ledsen alls och Max har bara varit lite ledsen precis när jag skulle gå. Känns skönt att de verkar vänja sig och att de förstår att vi kommer och hämtar dem igen.

I söndags när jag och Moa var på Maxi och handlade tog pappa och Max tag i städningen efter hantverkarna här hemma. Så här såg det ut!

161004-219
Stor kille som hjälper pappa att moppa!

161004-220
Det gäller att hålla tungan rätt i mun!

Förresten så är det nära nu, badrummet är snart klart! Som jag längtar efter att få ta ett premiärdopp i nya badkaret, att få organisera i de nya skåpen och lådorna och att få bada barnen under lite enklare omständighter. Det ska bli så härligt!

Här kommer ett par bilder till på Pysarna!

161004-217
Moa-mitt-i-mellanmålet!

161004-218
Max-mitt-i-mellanmålet!

Tack för tummarna som jag bad om för ett tag sen förresten, de hjälpte! Jag har fått nytt jobb :-)! Jag fick beskedet i fredags och det är helt fantastiskt kul och känns jättebra! Jag kommer att få intressantare arbetsuppgifter och jag ser verkligen fram emot det! Företaget som jag ska jobba på ligger i Perstorp, vilket innebär att jag kommer att ha totalt 30 minuters restid per dag i stället för 3 timmar (!) som det är nu. Jag kommer alltså att kunna arbeta heltid och ändå kommer barnen att få kortare dagar på dagis. Det kommer att bli hur bra som helst tror jag! Jag börjar på det nya i början av april men i början av maj gör jag en liten insats på mitt nuvarande jobb igen för att sen lämna på riktigt den 9 maj.

Nu ska jag fira med lite Otto-glass! Sen blir det nog en bok och sängen, får se hur lång tid det tar innan jag ligger med nyllet i boken... Det är ofta så det slutar på kvällarna när jag ska läsa en stund innan jag somnar ;-)!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Zita

Gratulerar!!!! Hoppas du kommer att trivas på det nya jobbet. JÄTTE-fina bilder på dom små sötisarna =)

2008-02-26 @ 21:43:55
URL: http://myownworld.webblogg.se
Postat av: pernilla

Vilken toppennyhet! Stort grattis. Spännande och bra på alla sätt verkar det som.
kramar till er alla

2008-02-29 @ 14:44:00
Postat av: Cecilia

Men WOW, vad roligt!! Grattis vännen. Vad är det för jobb?? Vilket företag??

Så himla skönt för er.
Kram

2008-03-02 @ 21:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0