Hej!

Är hemma idag för Max hade feber igår så jag tar tillfället i akt att skriva lite här nu när barnen vilar :-). Förutom Max feber så är allt bara bra. Jag har börjat mitt nya jobb och det känns jättebra, trevliga människor och av det lilla jag har märkt så verkar det även vara roliga arbetsuppgifter så det känns lovande. Sen är det ju en ren fröjd att vara på jobbet en kvart efter att man lämnat barnen på dagis i stället för en och en halv timme senare. Det känns i magen som att det kommer att bli riktigt bra det här så det får vi hoppas på.

I helgen har vi inte så mycket planerat, Stoffe ska till Tyskland i morgon och jag och barnen ska på kalas, faster Josefin fyller år. Annars har vi nog inget speciellt och det känns ganska skönt. Jag hoppas på fint väder så man kan vara ute mycket. Högt upp på min önskelista står grind och sandlåda. Med de två sakerna till hjälp tror jag att det kunde vara hur mysigt som helst att vara ute med Max och Moa. Alltså, det är ju mysigt nu också men de tycker att det är roligast att gå längs med gatan och titta och jag hade hellre stannat i trädgården och lekt. Så en grind hade underlättat för min del och en sandlåda hade säkerligen uppskattats av barnen. Häromdagen när vi var ute skulle Max gräva och det stället han hittade sand på var mellan stenarna på gången här ute, det var inte det lättaste att gräva där kan jag säga ;-).

Jag tänkte att jag skulle försöka få ner lite vad som händer med Max och Moa. De lär ju sig nya saker hela tiden och jag känner att jag är lite dålig på att skriva om det. Det är sällan de går nuförtiden, det är mest spring och bus som gäller. De hoppar, dansar, snurrar och låtsas att de ramlar och tycker att de är hur roliga som helst! Ibland säger jag till dem att det är tur att de har varandra för de är verkligen varandras idoler. Vad den ena än gör så kiknar den andra av skratt och stunden senare är det tvärtom. Ytterligare en stund senare bråkar de som samma bil trots att vi har typ 14, sen om samma docka fast vi har två likadana, sen blir Moa sur för att Max tar hennes hårklämma och sen blir Max galen för att Moa tar något från honom och springer därifrån. Ja, ungefär så ser dagarna ut här hemma.

Favoritleksakerna just nu (förutom våra fönsterlampor) är nog dockorna faktiskt. Det är först nu som de har börjat leka med dem. Moa bäddar ner Ulla i docksängen och sitter intill och säger: "Sscchh!" och håller fingret för munnet. Sen kommer Max och rycker upp Ulla ur sängen och Moa blir tokig! Då får vi rycka in och medla och försöka få en av dem till att leka med Olle i stället och bädda ner honom någon annanstans. Oftast löser det sig men det blir nästan alltid lite gnissel och tårar först. När Max inte står vid fönstret och tittar ut och säger "Bii, Bii" så leker han gärna med bilarna. Han är väldigt fascinerad och det mesta som har hjul låter "Brrrrrrr".

De pratar mer och mer också, det kommer nya små "ord" titt som tätt. Ordlistan är nu ganska lång och här kommer ett litet urval:

Mamma
Pappa
Mormor
Moffar ("Boppaa")
Farmor ("Haamo")
Arvid ("Ava")
Max ("Papsj")
Bil ("Bii")
Saft
Ost
Smör ("Möö")
Bebis
Jacka
Skor
Ojoj
Ojdå
Nej

Bara så ni vet det så utalas ost och kokt medvurst likadant, i alla fall i den här familjen :-)! Max och Moa gillar kokt medvurst så ofta tar den slut innan mackan är slut och när de ber om mer så pekar de och säger: "Ost!".

Jag ska sätta in nya bilder också men ni får vänta lite. Jag orkar nog inte göra det nu för blogg.se strular alltid när jag ska göra det, måste samla lite extra krafter först ;-)!

Ha en skön helg!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0