Tredagarsfeber!

När jag i söndags kom hem efter mina två dagar hemifrån (som för övrigt var hur roliga som helst) så hade lillskruttan feber. Hon hade ca 39 grader när hon skulle gå och lägga sig, det märkliga var att hon inte var ett endaste dugg påverkad av det. Hon har ju annars en tendens att bli väldigt gnällig och krävande när hon är sjuk, vem har inte det förresten?!? Nåja, febern höll i sig måndag, tisdag och onsdag och vid något tillfälle var den över 40 grader och då blev jag lite orolig. Finns inget jobbigare än när ens barn är sjuka och man inte har någon som helst förklaring till varför.

Idag kom dock förklaringen (tror jag i alla fall). Hon var feberfri när hon vaknade men i stället hade hon blivit prickig, vilket tyder på att det är tredagarsfebern hon har. Skönt med en förklaring! Jag läste om tredagarsfeber på sjukvårdsrådgivningen och där stod att det är ett virus som är mycket smittsamt och att det vanligtvis tar 5-10 dagar från smittotillfället tills det att febern bryter ut. Så nu är det bara att vänta på att Max också får det! Det positiva i det hela är att när de en gång har haft det så är de immuna mot det så det innebär kanske ett mindre "hemma-från-dagis-tillfälle".

Sådärja, där fick ni lite undervisning om tredagarsfeber också! Inte så illa en torsdag :-)!

Bjussar på lite bilder också!

image170
Tvillingarna Bus på fårskinnet! (Tår och kamerasnöre ingår utan extra kostnad ;-))

image171
Max har koll på var magen är!

image172
Moa poserar!

Ha en skön helg om vi inte hörs innan!

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0