BOEL-test

Igår var vi på BOEL-test (undersökning av syn, hörsel och kontakt) på BVC och det gick jättebra! Som tur var hade storasyster erbjudit sig att följa med mig dit, annars vet jag inte riktigt hur det skulle ha gått. Tror inte att det hade funkat så bra om båda tvillingarna befunnit sig i rummet när de skulle lyssna på "bjällrorna"...

Nästa vecka blir Max och Moa 9 månader! Om 8 månader är det tänkt att jag ska börja jobba igen och det känns ju som en lång tid, men när jag tänker 8 månader bakåt i tiden så blir jag rädd för hur snabbt det har gått sedan dess. Då hade vi nästan precis kommit hem från BB och allt var så nytt och ovant. Nu har vi lärt känna våra små Pysar och dagarna har blivit lite lättare även om det är mycket som händer hela tiden och mycket nytt att anpassa sig till. Just nu är Max (och delvis Moa) inne i en gnällig period. Om jag visar mig utan att gå fram och krama, pussa eller allra helst ta upp honom så blir han superledsen. Igår och i förrgår har det inte varit speciellt mycket som han har tyckt varit kul men idag har det i alla fall gått lite bättre. Hoppas att den trenden håller i sig ;-). Moa var likadan i förra veckan men det har blivit bättre. Vet inte om det är tänder på g eller vad det kan vara. Det visar väl sig snart.

Så här stora har Max och Moa blivit nu:

MAX
Vikt:                        
9015 g
Längd:                     74 cm
Huvudomfång:      47,5 cm

MOA
Vikt:                        
8425 g
Längd:                     70 cm
Huvudomfång:       45 cm

Ha en fortsatt bra dag! Nu ska jag gå ut och njuta av solen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Skönt att BOEL gick fint!
Jobbigt med gnälliga och missnöjda barn däremot, man blir nästan knäpp till slut. Håll ut och vips så är ni inne i en behaglig och mer nöjd period igen :-)
Du, jag ska ner till Skåne sista veckan i maj och tänkte ev. åka ner nån dag tidigare för att kanske ta mig till Hässle och träffa er!! Vad tror du, finns det möjlighet att ses då?
Kram o trevlig helg!

2007-05-04 @ 10:47:09
Postat av: Helena, Max och Moa

Cecilia: JAJAJA!!! Visst finns det möjlighet för oss att ses då! Och hade det inte funnits det så hade jag sett till att det hade funkat i alla fall! Så himla roligt det hade varit! Det finns gott om plats här hemma om ni vill stanna över!
Stor kram och trevlig helg på er också!

2007-05-04 @ 11:31:58
URL: http://pillanopuh.blogg.se
Postat av: Cecilia

Haha, va kul! Det är EVIGHETER sen vi sågs. Däremot åker vi ner igen till Malmö och sover där. Tack för erbjudandet annars!
Är det dumt att ses inne i stan? Det hade varit superroligt att spana in staden lite grann. Blir lite nostalgisk när jag tänker på det...
Nåja, vilken dag passar er? Tänkte kanske torsdagen!
Kram igen

2007-05-04 @ 16:05:12
Postat av: Helena, Max och Moa

Cecilia: Inne i stan blir hur bra som helst! Ha inte för höga förväntningar bara för jag tror att det mesta är sig likt... ;-) Torsdagen blir också bra, men vilken torsdag är det du tänker, 24:e eller 31:e? Vi kan vilken som! Åh, vad kul! Jag längtar redan!

2007-05-05 @ 17:03:14
URL: http://pillanopuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0