GLAD MIDSOMMAR!

Trots att regnet bara öser ner så försöker jag att skapa lite midsommarkänsla och tänker att det nog kan bli en mysig dag i alla fall. Det är ju Max och Moas första midsommar och det känns speciellt. Förra året var jag ganska tjock om magen och jag kan inte riktigt förstå att det är fina Max och fina Moa som var där inne. Men så är det och jag är så tacksam för att just jag fick bli deras mamma.

Det har hänt en del sen jag skrev sist, bland annat så har Max kört gåstol nerför trappan och landat med ansiktet rakt i klinkersen... Det var något av det värsta jag har varit med om. Jag blev livrädd. Som tur var klarade han sig ganska bra. De två fina tänderna i överkäken fick sig tyvärr en rejäl smäll och båda blev upptryckta en bit och på ena tanden slogs det av en hörna. Jag var helt förkrossad (och är fortfarande) för att det hände, men jag försöker att inte klandra mig själv för det. Men det är svårt... Hjälp mig alla att hålla tummen för att hans fina små tänder klarar sig så vi slipper åka till tandläkaren och dra ut dem!

Något mer som har hänt är att jag har fyllt år! Min första födelsedag som mamma - mysigt!

Hoppas att ni får en riktigt skön midsommar och att solen skiner lite på er allihop!

Max och Moa äter majskrokar och önskar er glad midsommar!

image69

image70

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Storebror

De är världesn finaste små liv.. Och du, Klandra inte dig själv. Det är sånt som händer på ett ögonblic. Jag är jätteimponerad av dig Helena.. Du är så duktig med barnen.
//Martin

2007-06-23 @ 12:30:51
Postat av: Cecilia

Åh, gumman! Först och främst puss på lille Max som ramlat i trappan å allt. Lillgubben. Lät inte så roligt nej. Hoppas bissingarna får sitta kvar.
Och för det andra - GRATTIS i efterkott vännen!!! Jag skäms..... Tänkte på det på morgonen den 20:e (för visst är det då du fyller)! Sen hade jag kompis med tvillingar här hemma, hantverkare och kl.16 gav vi oss iväg till skärgården och kom hem igår kväll. Det slank helt ur min skalle. Hoppas du hade en jättebra dag iaf.
Tusen grattiskramar!!

2007-06-25 @ 09:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0