Förkylt som tusan!

Det är läget här hemma just nu! Jag började känna mig kass i fredags med halsont och hosta och i lördags var det inte bra alls. Sen blev Max också dålig med snuva och feber och nu har Moa också börjat bli snuvig. Stoffe är den som har klarat sig bäst den här gången. I lördags var jag helt slut så Stoffe tog med barnen och åkte på en fikadejt med sin syster så jag fick vara själv i flera timmar! Så skönt! Hann med att ligga på soffan och titta på tv och sova lite, vardagslyx som man nästan glömt bort :-)!

Max har varit jättetäppt och natten till igår blev det inte många timmars sömn för varken honom, Stoffe eller mig. Därför kändes natten till idag, med de vanliga 5-10 uppvakningarna, som en jättebra natt :-)! Hoppas att förkylningarna försvinner under veckan så att vi kan ha en bra semester sen. Stoffe jobbar bara den här veckan också sen har han tre veckors semester! Det ska bli så mysigt! Hoppas att solen kommer tillbaka också!

Moa reser sig mot precis allt just nu! Stolar, gåstolar, ostabila bord, våra ben (vilket är jobbigt när man har "förkylnings-mysbyxorna" på för de kasar ner), Max - ja, verkligen allt! För det mesta går det ganska bra, men hon verkar tycka att det är lite läskigt. Speciellt eftersom hon inte vet riktigt hur hon ska ta sig ner igen. Hon går några steg ganska stabilt nu och jag misstänker att hon snart kommer att knata runt här hemma. Det saknas lite balans än, men den kommer nog snart.

Förra veckan hade vi faster Pernilla och kusin Erik på besök och det var supermysigt! Så kul att få träffas igen och se vilken stor kille Erik hade blivit. Hoppas att det inte dröjer alltför länge till nästa gång vi ses igen.

image81
Max visar Erik hur man poserar inför kameran men Erik är mer intresserad av att studera
Max och Moas leksaker :-)

image82
Se vad jag kan!

image83
Trots förkylning är Max en ganska busig kille!

Ha det fint och håll tummarna för att vi snart får SOL!

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0